خبرگزاری کار ایران

تداوم حرکت مردمی در وداع با اسلحه و شکار در کردستان؛

بیش از ۱۷ کبک و قفس‌های آن تحویل محیط‌زیست داده شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۳۴

تداوم موج کنار گذاشتن شکار و صید، شکستن تفنگ، سوزاندن قفس‌ها و نوشتن قسم‌نامه در میان شکارچیان کردستان / این اقدام خداپسندانه از شهرستان مریوان شروع، در کامیاران قوت، در سقز تداوم و در سنندج به اوج رسید.

ایلنا: موج کنار گذاشتن شکار و صید، شکستن تفنگ، سوزاندن قفس‌ها و نوشتن قسم نامه در میان شکارچیان کردستان این بار در سنندج، جلوه‌ای دیگر یافت تا این حرکت‌های مردمی در حفظ تنوع زیستی گستردگی بیشتری یابد.
استان کردستان با قرار گرفتن در امتداد رشته کوه زاگرس و با دارا بودن آب هوای معتدل و کوهستانی و داشتن ذخیره‌گاه‌های مناسب، چشمه سار‌ها، کوه‌های سربه فلک کشیده، تنوع اقلیمی فراوان، جنگل‌های عظیم بلوط و رودخانه‌های دائمی به یکی از بهترین مناطق برای تنوع حیات وحش را ایجاد کرده است؛ این امر موجب شده تا شکارچیان استان کردستان را مکانی مناسب برای شکار و صید گونه‌های جانوری انتخاب کنند.
امسال موج عظیم و قابل تقدیری در میان شکارچیان کردستان که سال‌ها سابقه شکار داشتند به راه افتاد و آن ندامت و احساس پشیمانی از شکار در شهرهای مختلف استان به وجود آمد و بار دیگر فرهنگ والای مردمان این دیار و بوم را به رخ جهانیان کشاند.
این اقدام خداپسندانه از شهرستان مریوان شروع، در کامیاران قوت، در سقز تداوم و در سنندج به اوج رسید.
آری علی زندکریمی ساکن محله نایسر از توابع شهر سنندج که سال‌های سال به شکار و زنده گیری کبک مشغول بود در آستانه سال نو و تجدید حیات زمین دست در دست کودکش گذاشت و خود به محیط زیست آمد و بیش از ۱۷ کبک و قفس‌های آن را تحویل داد و از شکارچی بودنش پشیمان شده بود.
هرچند افراد سودجو پیشنهاد فروش این کبک‌ها و قفس‌ها را به مبالغ زیاد به وی داده بودند، اما با رد صریح این پیشنهاد‌ها علاوه بر ندامت از شکارچی بودن با فرزندش به عنوان همیار محیط زیست و علاقه‌مند به حفاظت از تنوع زیستی و حیات وحش معرفی شدند.
کار‌شناسان و دوستداران محیط زیست امیدوارند با تداوم و قوت گرفتن این جنبش خودجوش مردمی در کنار گذاشتن شکار، معدوم کردن ادوات شکار، تحویل و‌‌ رها سازی پرندگان؛ استان کردستان به سوی سرزمینی عاری از شکار و تخلف زیست محیطی و استانی پاک در این زمینه تبدیل شود و روزی فرا رسد که هیچکس برای پروانه شکار به ادارات محیط زیست مراجعه نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز