خبرگزاری کار ایران

نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز:

صیانت از آثار فرهنگی و تاریخی، از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیریت شهری است

asdasd
کد خبر : ۱۵۴۵۲۱

موضوع وضعیت مقبره الشعرا، محوطه سازی ارک، توسعه میدان ساعت، کف سازی محدوده بازار و فضاسازی ربع رشیدی، اهم سوالات مطرح شده در این بازدید از سعید محدثنائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز بود.

ایلنا: نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در حاشیه بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه از پروژه‌های تاریخی و فرهنگی شهرداری تبریز، به سوالات آنان پاسخ داد.
به گزارش ایلنا موضوع وضعیت مقبره الشعرا، محوطه سازی ارک، توسعه میدان ساعت، کف سازی محدوده بازار و فضاسازی ربع رشیدی، اهم سوالات مطرح شده در این بازدید بود.
سعید محدث، پروژه‌های مترو و تقاطع غیرهمسطح شهر را از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری تبریز در سال آینده خواند و افزود: متاسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت عملیات اجرایی مترو زیاد چشمگیر نبود. علی رغم اینکه میدان ساعت یکی از ایستگاه‌های اصلی مترو خواهد بود، در چهار، پنج سال اخیر، اقدامی برای تملک محدوده مربوط به این ایستگاه صورت نگرفته بود.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: با استقرار شورای اسلامی چهارم و تغییر مدیریت شهری و تغییر اولویت‌ها، خوشبختانه امسال اقدامات موثری صورت گرفته و به این ترتیب، در حداقل زمان ممکن محل تعیین شده برای ایستگاه مترو در محدوده میدان ساعت، مورد تملک واقع شد.
محدثبا بیان اینکه رویکرد فرهنگی و صیانت از آثار فاخر تاریخی، از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز است، تصریح کرد: شهرداری در ارتباط با بازسازی مقبره الشعرا خیز بلندی برداشته است. این اثر در سال‌های گذشته مورد حفاری قرار گرفته بود و وضعیت خوبی نداشت اما خوشبختانه با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مقبره الشعرا در سال ۹۳، به مجموعه‌ای قابل قبول تبدیل خواهد شد.
وی همچنین در مورد وضعیت بازگشایی محدوده ارک گفت: با مساعدت امام جمعه محترم تبریز در دو روز گذشته، دیوارهای ضلع غربی ارک مورد تخریب واقع شده و در آینده‌ای نزدیک محوطه این بنای تاریخی، به صورت یک فضای سبز کم نظیر در خواهد آمد. همچنین با رسیدن به توافق برای تملک واحدهای تجاری ضلع شمالی محوطه ارک، تخریب دیوارهای این ضلع نیز در دستور کار قرار خواهد داشت.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: با بازگشایی دیوارهای اطراف ارک، این بنای تاریخی که نمادی از گذشته پربار و ارزنده تبریز است، از زاویه‌های مختلف، در معرض دید شهروندان تبریزی خواهد بود.
محدثهمچنین با اشاره به وضعیت مجموعه ربع رشیدی گفت: این مجموعه تاریخی که سال‌ها مورد بی‌اعتنایی و بی‌مهری واقع شده بود، به طور حتم جزو اولویت‌ها و برنامه‌های اصلی شهرداری در سال ۹۳ خواهد بود. امیدواریم با محوطه سازی و ایجاد فضای سبز، این مجموعه تاریخی، تا پیش از شروع فصل گرشگری مورد بهره برداری قرار بگیرد.
وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد وضعیت برج خلعت پوشان اظهار داشت: احیای برج خلعت پوشان جزو برنامه‌های مهم شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز بوده و با نهایی شدن رایزنی‌ها با سازمان جهاد کشاورزی، اقدامات لازم برای تملک اراضی مربوط به این اثر تاریخی صورت خواهد پذیرفت.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: این بنای ارزنده، نشان دهنده سنت مه‌مان نوازی در شهر تبریز بوده و امروز نیز باید با ایجاد شرایط لازم، معرف تاریخ و فرهنگ باشکوه این شهر باشد.
محدثدر پاسخ به سوالی در مورد پروژه اتوبان دو کمال، این پروژه را از مهم‌ترین اولویت‌های شهرداری تبریز خواند و افزود: این مسیر از بلوار شفیع‌زاده شروع شده و به طرف ضلع شرقی در حال توسعه است. امیداواریم بتوانیم در شش ماه نخست سال آینده، فاز اول آن را به طول دو الی سه کیلومتر مورد بهره برداری قرار دهیم.
وی با اشاره به طرح‌های مختلف توسعه میدان ساعت گفت: در پروژه توسعه میدان ساعت، دو طرح ایجاد میدان مستطیلی و یا توسعه شکل دایره‌ای کنونی، در حال مطالعه است. پس از اعلام نظر مشاوره‌ای و مشخص شدن نتیجه کمسیون ماده پنج، شورای اسلامی شهر نظر خود را در مورد توسعه این میدان ارایه خواهد داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه در مورد اقدامات شهرداری برای رسیدگی به بازار تبریز گفت: هر چند رسیدگی به بافت تاریخی بازار تبریز از وظایف شهرداری تبریز نیست اما با این حال با توجه به ارزش تاریخی و هنری این اثر کم نظیر، بودجه قابل توجهی از سوی شهرداری برای کف سازی و بهسازی بازار تبریز در نظر گرفته شده است.
محدثدر مورد وضعیت پیاده روی محدوده بازار نیز اذعان داشت: کف سازی پیاده روهای این منطقه با مطالعات محدوده ترافیکی شهر تبریز تداخل داشته و اولویت با موضوع محدوده ترافیکی است.
گفتنی است با حضور نائب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز، مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری تبریز و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه از سه پروژه تاریخی و فرهنگی کلان شهر بازدید کردند.
به گزارش ایلنا، پروژه بازگشایی و فضاسازی محوطه ارک، توسعه ساعت و بهسازی و ساماندهی مقبره الشعرای تبریز، سه پروژه مهم تاریخی و فرهنگی شهرداری تبریز در سال ۹۳ است که مورد بازدید خبرنگاران و اصحاب رسانه استان واقع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز