خبرگزاری کار ایران

در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی؛

وزارت جهاد در تدارک افزایش تولید

کد خبر : ۱۵۴۱۲۲

تلاش برای کاهش وابستگی کشور در تامین کالاهای اساسی از دیگر برنامه‌های وزارتخانه در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

معاون تولیدات گیاهی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در تهیه و تدارک افزایش تولید محصولاتی که قابلیت دارند هستیم.

عباس کشاورز معاون تولیدات گیاهی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در سال جدید اظهار داشت: تهیه و تدارک جهت افزایش تولید از عمده‌ترین کارهایی است که وزارت جهاد در برنامه خود قرار داده است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم تولید محصولاتی که امکان افزایش تولید آن‌ها در داخل وجود دارد را بالا ببریم همچنین تلاش برای کاهش وابستگی کشور در تامین کالاهای اساسی از دیگر برنامه‌های وزارتخانه در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی محسوب می شود.

معاون تولیدات گیاهی در پاسخ به این سئوال که به صورت مصداقی امکان خودکفا شدن درمحصولی مانند برنج را داریم؟ گفت: در محصولی مانند برنج که سه میلیون تن نیاز کشور است ما به ۶۰ درصد خودکفایی رسیده‌ایم و بیش از یک میلیون و دویست هزار تن را با واردات تامین می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه امکان افزایش تولید این محصول زیاد نیست تصریح کرد: به دلیل محدودیتی که وجود دارد خودکفایی بعید به نظر می‌رسد ولی با تدارک تجهیزات، نوسازی مزارع، مکانیزه کردن تولید، معرفی و استفاده از اقلام پر محصول و کیفی می‌توان در کاهش وابستگی به واردات گام‌هایی برداشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز