خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

مسائل اجتماعی متولی ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۹۳

حوزه سلامت اجتماعی به یک متولی واحد نیاز دارد که جای آن در جامعه خالی است. اعتیاد، فرار مغز‌ها، فاصله طبقاتی و بیماریهای غیرواگیر تهدیدکننده‌های اصلی سلامت ایرانیان است.

ایلنا: عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نگاه به سلامت اجتماعی یا رویکرد جامعه‌شناسانه یا بهداشتی و درمانی بوده است و روان‌شناسی اجتماعی نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " امیر حسین قاضی‌زاده " در دومین روز از دومین کنگره ملی روان‌شناسی اجتماعی با اشاره به اهمیت روان‌شناسی اجتماعی گفت: زمانی بشر فکر می‌کرد با مهار بیماری‌های واگیر و غیرواگیر می‌تواند به سلامت دست یابد، اما امروزه سلامت ابعاد گسترده تری پیدا کرده و کسی نمی‌تواند نقش روان‌شناسان را در حوزه سلامت نادیده بگیرد.

وی با تأکید بر سلامت اجتماعی تصریح کرد افزود: حوزه سلامت اجتماعی به یک متولی واحد نیاز دارد که جای آن در جامعه خالی است. اعتیاد، فرار مغز‌ها، فاصله طبقاتی و بیماریهای غیرواگیر تهدیدکننده‌های اصلی سلامت ایرانیان است.

قاضی‌زاده تصریح کرد: تحقیقات نشان می‌دهد اختلالات جسمی و روانی می‌تواند ناشی از محیط و اجتماع باشد. بنابراین تا زمانی که نتوانیم مثلاً مشکل فقر یا جنگ را حل کنیم نمی‌توانیم در رفع بیماری‌های جسمی و روانی موفق عمل کنیم.

وی با اشاره به گزارش مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد تهدیدهای اجتماعی، گفت: در این گزارش به ۶ تهدید اجتماعی از جمله اعتیاد، فرار مغز‌ها، فاصله طبقاتی، بیماری و غیره اشاره شد که نظام اجتماعی را به خطر می‌اندازد.

به گفته وی شواهد نشان می‌دهد که استرس حتی در افزایش سرماخوردگی موثر است، چرا که بر اثر فشار روانی سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود. همچنین فشار روانی می‌تواند در ژنتیک هم تأثیر گذار باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز