خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان:

لرستان به عنوان پایتخت طبیعت گردی ایران درهیات دولت مطرح می شود

asdasd
کد خبر : ۱۵۱۴۶۱

استاندار لرستان گفت: لرستان به عنوان پایتخت طبیعت گردی(ژئو توریسم) کشور معرفی شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده این طرح برای تصویب در هیات دولت مطرح خواهد شد.

ایلنا: استاندار لرستان گفت: لرستان به عنوان پایتخت طبیعت گردی(ژئو توریسم) کشور معرفی شده و تا پایان فروردین ماه سال آینده این طرح برای تصویب در هیات دولت مطرح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا " از خرم آباد،، ˈهوشنگ بازوندˈ در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری لرستان گفت: یک تیم متخصص زمین شناسی کشور به منظور مطالعه و بررسی وضعیت زمین شناسی لرستان در این استان مستقر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این طرح مطالعاتی در شفاف سازی وضعیت زمین شناسی لرستان و سوق دادن سرمایه گذاران در استان نقش موثری دارد، اظهار داشت: این طرح باعثبستر سازی و معرفی ظرفیت های استان واطمینان خاطر سرمایه گذاران در محل سرمایه گذاری می شود و اقتصاد استان را رونق خواهد بخشید.

وی با اشاره به طرح های نیمه تمام در استان تصریح کرد: در صورت تکمیل این طرح ها در استان علاوه بر امیدواری مردم، چرخه اقتصادی نیز موفق تر خواهد چرخید و وضعیت اقتصاد استان سامان نیز خواهد گرفت.

وی گفت: در این راستا مشکلات و موانع این پروژه ها باید با کارشناسی و مطالعه دقیق تر مورد بررسی قرار گیرندو در این گام حضور وتعامل مسوولان مربوطه لازم است.

وی با اشاره به پروژه های سیمان وپتروشیمی کوهدشت و سیمان خرم آباد افزود: این طرح ها در افزایش سرمایه گذاری در لرستان و رونق کسب و کار نقش مهمی ایفا خواهند کرد و عملیات اجرایی آنها باید به سرعت و با کارشناسی آغاز شود.

وی با اشاره به تمایل برخی سرمایه گذاران و هلدینگ ها به حضور در استان اظهار داشت: حضور اینگونه سرمایه گذاریها با توجه به وضعیت کنونی استان ضروری ایت و از برنامه های جدی سال آینده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه سد معشوره هفته گذشته در شورای تخصصی آب رد شده است، گفت: در این خصوص ۵۰ مکاتبه انجام گرفته اما متاسفانه تصویب نشده است.

وی افزود: در شورای تخصصی آب طرح سد معشوره را فاقد توجیه اقتصادی فنی دانسته اند، اما مردم کوهدشت همچنان دنبال این پروژه هستند.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه راه اندازی بندر خشک در استان طرح مطلوبی است، گفت: منطقه ویژه اقتصادی نیازمند مجوز قانونی در مجلس است که خرم آباد این مجوز را ندارد، اما ازنا و بروجرد با توجه به اینکه مجوز را دارند، قابلیت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی را دارند.

وی افزود: بحثراه آهن دورود به خرم آباد و اندیمشک یکی از پروژه هایی است که ۱۶ دی ماه امسال قرارداد آن بسته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز