خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیدار با وزیر امور خارجه اسپانیا:

ایران تأمین کننده قابل اعتماد انرژی برای اروپاست

کد خبر : ۱۵۰۳۲۵

وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند به‌وجود آمده درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵، آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، دستگاه‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان صبح روز یک‌شنبه در دیدار با وزیر خارجه اسپانیا با اشاره به روابط تاریخی و با عمق فرهنگی و ارتباطات گسترده مردمی ایران و اسپانیا بر ضرورت گسترش همکاری‌های در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به شکل‌گیری ارتباطات دو کشور براساس منافع مشترک، عزم دو کشور برای افزایش همکاری‌ها را مورد تأکید قرار داد و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش بیش‌ از پیش روابط باشیم.

او ایران را تأمین کننده قابل اعتماد برای انرژی مورد نیاز در اروپا و اسپانیا دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به فضای جاری در روابط از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری مناسب به‌عمل آید.

تکیه بر همکاری‌های دو کشور به‌ویژه در بخش حمل و نقل، راه آهن و مترو و تأکید بر ضرورت بررسی راه‌های گسترش آن در سفر آتی وزیر صنعت، تجارت و توریسم اسپانیا از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در حوزه موضوعات اقتصادی بین وزیران خارجه ایران و اسپانیا بود.

وزیر خارجه ایران هم‌چنین با توجه به دیدگاه مشترک دو کشور در زمینه گفت‌وگو و مبارزه با خشونت، بر اهمیت همکاری‌ها برای مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت تأکید کرد.

تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در بحثهسته‌ای و در گفت‌وگو با ۱ + ۵ و ابراز امیدواری از این که گفت‌وگوها با حسن نیت و ایجاد اعتماد به پیش برود و هم‌چنین تبادل نظر درباره بحران سوریه از دیگر موضوعات مورد بحثو گفت‌وگوی وزیران خارجه جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا در این دیدار بود.

مارگایو، وزیر خارجه اسپانیا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از روند به‌وجود آمده درباره گفت‌وگوهای هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵، آمادگی کشورش برای گسترش همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف سیاسی، دستگاه‌های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد.

وزیر خارجه اسپانیا هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که کاهش روابط با ایران در چند سال گذشته با افزایش همکاری‌ها در آینده جبران شود. موضوعات مهم منطقه‌یی به‌ویژه مباحثمربوط به بحران سوریه و تحولات اوکراین از دیگر موضوعات مورد بحثو تبادل نظر دو وزیر خارجه در این دیدار

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز