خبرگزاری کار ایران

به کارگردانی مجید جمشیدی؛

«خانواده لورنزو» به کار خود پایان داد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۷۱

تئاتر خانواده لورنزو در ادامه نمایش های «خانواده وینگفیلد» و «خانواده استریندبرگ» به کارگردانی مجید جمشیدی به روی صحنه رفت.

تئا‌تر خانواده لورنزو در ادامه نمایش‌های «خانواده وینگفیلد» و «خانواده استریندبرگ» به کارگردانی مجید جمشیدی به روی صحنه رفت.

مجید جمشیدی کارگردان این نمایش در گفتگو با خبرنگار ایلنا در بندرعباس، علت انتخاب این متن را نزدیکی نوشته لورکا به فضای امروز جامعه خواند و افزود: نخستین هدف انتخاب متن نمایش جذاب بودن آن برای مخاطب عام است، زمانی اثر برای مخاطب جذاب است که بتواند مشابه آن را در جامعه بیابد.

وی ادامه داد: این نمایش مثل هر اثر هنری دیگر از چند لایه تشکیل شده، در اولین لایه این نمایش روابط خانوادگی و اجتماعی و خواسته‌هایش را ببینده درک می‌کند. این‌‌‌ همان اتفاقی است که نزدیک به فضای جامعه امروز ماست؛ یعنی تولید نداشتن انسانهایی که خلاف جریان شنا می‌کنند.

جمشیدی همچنین با تاکید بر ضرورت اجرای عموم گفت: اصلیترین دغدغه هنری من آشتی دادن مردم با هنر نمایش است، به گونه‌ای که دیدن تئا‌تر مثل خواندن روزنامه یا شنیدن اخبار روز برای مردم ضرورت داشته باشد.

وی که بیش از دوازده سال بازیگر تئا‌تر بوده و در جشنواره‌های مختلف جوایز مختلفی را کسب کرده می‌گوید: در این عمر سه ساله کارگردانی به هیچ جشنواره‌ای فکر نکرده‌ام و تصمیم ندارم فقط برای سلیقه داوران و کار‌شناسان تئا‌تر، اثری را خلق کنم. هدف من از اجرای تئا‌تر فقط مخاطب عام است.

تئا‌تر خانواده لرنزو دهم اسفند اخرین اجرای خود را به روی صحنه برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز