خبرگزاری کار ایران

با نقاشی‌های کاملیا دلجو از عکس‌های هادی خوانساری؛

گالری هاوانا افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۶۴

این گالری شامل شصت قطعه نقاشی است که چند اثر از هنرمندان کوبایی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد اما اکثر آن‌ها حاصل عکاسی‌های هادی خوانساری(شاعر و رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا) از کوبا است.

ایلنا: گالری هاوانا متعلق به انجمن دوستی ایران و کوبا باحضور ولادیمیر گونزالس گوئه‌سادا سفیر کوبا و جمعی از هنرمندان ایرانی ازجمله حمید تاج‌دولت، امین آبان، علی درویشی و جمعی از دیپلمات‌های کوبایی و خانواده‌هایشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ این گالری شامل شصت قطعه نقاشی است که چند اثر از هنرمندان کوبایی نیز در بین آن‌ها به چشم می‌خورد اما اکثر آن‌ها حاصل عکاسی‌های هادی خوانساری(شاعر و رئیس انجمن دوستی ایران و کوبا) از کوبا است که کاملیا دلجو با تکنیک رنگ و روغن و کاردک به تصویر کشیده است. این آثار با رنگ‌های بسیار شاد و پرهیجان و تند همراه با موضوعات زندگی مردم کوبا و آمریکای لاتین در حوزه‌های موسیقی، اتومبیل‌های قدیمی، طبیعت، شهرسازی، سیگاربرگ و غیره می‌باشد. هم‌چنین هادی خوانساری پروژه‌ی عکاسی شامل پانصد عکس از اتومبیل‌های قدیمی قبل از انقلاب کوبا انجام داده است که در آینده‌ی نزدیک به نمایش درخواهد آمد.

قابل توجه است که پس از انقلاب ۱۹۵۹ کوبا کمتر اتومبیل جدیدی تا همین سال‌ها به آن‌جا وارد شده و حالا به جاذبه‌ی توریستی بسیار مهمی تبدیل شده‌اند.

کوبایی‌ها در تعمیر، نگه‌داری و به روز کردن و حتی ساخت قطعات دست‌ساز اتومبیل‌های قدیمی بی‌رقیبند. چند سال پیش هم دولت ‌چین پیشنهاد خرید تمامی این اتومبیل‌ها را داد که دولت کوبا قبول نکرد و آن‌ها را سرمایه‌ی ملی خود خواند.

انجمن دوستی ایران و کوبا و گالری هاوانا تصمیم دارند تا هم‌چنان به ادامه‌ی کار و معرفی هنرهای تجسمی آمریکای لاتین و آمریکای مرکزی ادامه دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز