خبرگزاری کار ایران

دیوان عدالت اداری برای لغو طرح «استاد - شاگردی» به وزارت کار نامه نوشت

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۰۷

چکیده: دیوان عدالت اداری در راستای شکایت یکی از سه تشکل رسمی کارگری از طرح استاد - شاگردی که شهریور ماه سال جاری صورت گرفته است، با ارسال نامه‌ای به وزارت کار، خواستار پاسخگویی این نهاد دولتی در خصوص این طرح بحثبرانگیز شد.

دیوان عدالت اداری با ارسال نامه‌ای به وزارت کار، از این نهاد دولتی خواست نظرش را درباره طرح «استاد - شاگردی» اعلام کند.

به گزارش ایلنا، دیوان عدالت اداری در راستای شکایت یکی از سه تشکل رسمی کارگری از طرح استاد - شاگردی که شهریور ماه سال جاری صورت گرفته است، با ارسال نامه‌ای به وزارت کار، خواستار پاسخگویی این نهاد دولتی در خصوص این طرح بحثبرانگیز شد.

با وجود گذشت شش ماه از شکایتی که از این طرح در دیوان عدالت اداری به ثبت رسیده، این نهاد قضایی هنوز پاسخی به شکایت یاد شده نداده است.

بسیاری از فعالان کارگری انتظار داشتند، «علی ربیعی» پس از تصدی بر وزارت کار، طرح استاد - شاگردی را لغو کند. اتفاقی که تا به امروز نیافتاده است.

گفته می شود نظر وزارت کار به این طرح منفی است و این نهاد دولتی آماده ابطال و توقف این طرح از طریق شورای عالی کار است.

«استاد - شاگردی» طرحی است که در اواخر تابستان سال ۹۱ به اجرا گذاشته شد. این شیوه‌ نامه که از سوی سازمان فنی و حرفه‌ای طرح و توسط وزارت کار و سازمان تامین اجتماعی دولت احمدی‌نژاد اجرا شد، با تغییر نام «کارآموز» به «شاگرد»، شرایطی را به وجود آورد که کارفرمایان بدون توجه به مهارت، سابقه کار و سن کارآموز، بدون هیچ تعهدی در خصوص بیمه، ساعت کار و حقوق قانونی، کارگران را به عنوان شاگرد استخدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز