خبرگزاری کار ایران

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در اصفهان:

تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۲۰۴

تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده به گونه‌ای که این رابطه سابقه کمی در تاریخ ایران دارد.

ایلنا: نایب رییس اتاق بازرگانی ایران در اتاق اصفهان گفت: هفت تا ۱۰ درصد تفاوت قیمت بین ارز مبادله‌ای و قیمت ارز در بازار آزاد ناشی از ورود ارز حاصل از فروش نفت به کشور از طریق برخی کشورهای واسطه است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ درام سلطانیˈ اظهار داشت: تغییر قیمت ارز در بازار آزاد حتی تا روزانه بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ تومان طبیعی است و بخش خصوصی به هیچ عنوان به کنترل نمایشی بازار توسط دولت اعتقادی ندارد.

وی افزود: اتاق بازرگانی ایران به عنوان دپارتمان بخش خصوصی همواره از دولت خواستار عمل براساس مکانیزم‌های پیش بینی شده در قانون برنامه پنجم توسعه کشور بوده است که در چارچوب آن قیمت نرخ ارز در کشور باید براساس مابه التفاوت نرخ داخلی و خارجی آن تعیین شود.

سلطانی با بیان اینکه نگرش رییس جمهوری به بهبود تولید و فضای کسب و کار در کشور است، گفت: تعامل خوبی بین دولت و بخش خصوصی ایجاد شده به گونه‌ای که این رابطه سابقه کمی در تاریخ ایران دارد.

وی افزود: باتوجه به توافقات حاصل شده در نتیجه مذاکرات ایران با گروه ۵ + ۱، فرصت‌های سرمایه گذاری در ایران بیش از پیش ایجاد خواهد شد و در سالهای آینده شاهد نتایج مثبتی در این زمینه خواهیم بود.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: نقش بانکهای صنعت و معدن و توسعه صادرات باید در کشور تقویت شود و بانک‌ها کمتر از گذشته منابع خود را صرف افزایش تعداد شعب در کشور کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها و کاهش تعداد یارانه بگیران، مجال سرمایه گذاری بیشتر شود و دولت با سیاست‌های انبساطی فرایند خروج از رکود را سرعت بخشد.

سلطانی گفت: متاسفانه بانک‌ها با افراط و تفریط با صنعتگران برخورد می‌کنند که انتظار ما این است که بانک مرکزی دوباره بتواند استقلال خود را پیدا کرده و به صنعت و تولید کمک بیشتری داشته باشد.

وی تصریح کرد: در دور دوم هدفمندی باید بار افزایش قیمت‌ها بر روی حامل‌های نهایی انرژی باشد و هزینه‌های اضافی بر تولید وارد نشود در غیر این صورت تولید با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهد شد که باعثمشکلات زیادی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز