خبرگزاری کار ایران

بحثورود به گرفتن کارگزار شفاف‌سازی نشده؛

ترابیان: فدراسیون اسپانسر انحصاری ندارد / هر کسی می‌تواند به تیم ملی کمک کند!

کد خبر : ۱۵۰۱۲۶

هر چقدر تیم ملی مجهز و آبرومند به جام‌جهانی برود باعثخوشحالی مردم و فوتبال‌دوستان است.

مسئول کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال گفت: یکی از اهدافی که باعثشد این جلسه را برگزار کنیم این بود که احساس می‌کنیم بحثورود فدراسیون فوتبال به گرفتن کارگزار برای جذب اسپانسر شفاف‌سازی نشده و بدون شک کمک اصحاب رسانه در این زمینه می‌تواند خیلی موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس ترابیان در جلسه بررسی کارگزار تیم ملی فوتبال با بیان این مطلب اظهار کرد: بیایید دست به دست هم بدهیم تا تیم ملی که سفیر ما در جام‌جهانی است را مجهز به این مسابقات بفرستیم. هر چقدر تیم ملی مجهز و آبرومند به جام‌جهانی برود باعثخوشحالی مردم و فوتبال‌دوستان است.

وی متذکر شد: یک اسپانسر به عنوان ال‌خودروی ارس که با شرایط خاصی آمده و مذاکره کرده را داشتیم و هنوز قرارداد امضا نشده بود. قسط اول که ۸۰۰ میلیون بود را پرداخت کردند، اما به دلیل عدم حمایت خودروسازانی که قرار بود این شرکت را تامین و حمایت کنند نتوانستند به همکاری خود ادامه دهند، ما حتی دو ماه زمان به این شرکت دادیم اما نتوانستند بر گردند و مجبور شدیم سراغ اسپانسرهای دیگر برویم.

ترابیان در ادامه تاکید کرد: بسیاری از اسپانسرهایی که بخش عظیمی از پول کشور در اختیارشان است به هیچ‌وجه و تحت هیچ شرایطی جلو نیامدند. یکسری شرکت هم بودند که حتی قرارداد آنها هم تنظیم شد، اما در لحظه آخر نیامدند. در نهایت فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسید که خودمان به بخش اسپانسر و جذب منابع مالی ورود کنیم، اما طبیعی بود این کار به شکل اصولی از ما بر نمی‌آمد و بهتر دیدم به کسانی تکیه کنیم که می‌توانند این کار را انجام بدهند و ما هم مثل بسیاری از کشورها و باشگاه‌های بزرگ دنیا کارگزار گرفتیم.

وی ادامه داد: شرکت فناپ با پشتیبانی بانک پاسارگاد ورود کرده و شرکت رسا هم به عنوان مجری کارهای سخت افزاری را بر عهده خواهد داشت. در فضای مجازی تبلیغات زیادی درباره فوتبال می‌شود اما یک ریال آن هم به فوتبال نرسیده، اما از فناپ که در زمینه نرم افزاری کار می‌کند کمک خواستیم که در نهایت منجر به این قرارداد سه جانبه شد که فدارسیون فوتبال در راس کار این کنسرسیوم را هدایت می‌کند. ما اسپانسر انحصاری نداریم و هر کسی که می‌تواند بیاید و به تیم ملی کمک کند.

ترابیان همچنین خاطرنشان کرد: ما علاقه‌مندیم از اقصی نقاط کشور تمام کسانی که به تیم ملی علاقه دارند در این کار ورود کنند. این سیستم در کشورهای زیادی وجود دارد و در ایران هم برای اولین بار نیست چرا‌که در استقلال و پرسپولیس هم انجام شده است. در همین راستا برنامه‌هایی برای رسانه‌ها داریم که در آینده‌ای نزدیک اصحاب رسانه و کادر فنی و بازیکنان تیم ملی در جلسه‌ای شرکت خواهند کرد تا احساس کنیم همه در یک قایق هستیم. این کنسرسیوم با شعار همه ایران حامی تیم ملی فوتبال ایران تشکیل شده است.

وی در مورد آژانس‌های هواپیمایی و سفر هواداران فوتبال به جام جهانی گفت: ما با یک آژانس هواپیمایی به توافق رسیدیم که فعالیت‌های زیادی در ایران و برزیل دارد و فدراسیون مسئولیت حضور مردم در جام جهانی را به این آژانس سپرد، اما تنها راه رفتن مردم به برزیل این شرکت نیست. به هر حال محدودیت‌هایی در برزیل است که این نگرانی‌ها بود که این شرکت همه مسئولیت حضور مردم در برزیل را بر عهده گرفت و مردم با خیال راحت به این سفر بروند.

ترابیان در پایان افزود: بحثبلیط‌های جام‌جهانی نیز هست. فیفا بلیط بازی‌های جام‌جهانی را به صورت جمعی در اختیار شرکتی قرار نمی‌دهد و افراد باید به صورت آنلاین این بلیط‌ها را خریداری کنند که عده‌ای این کار را کرده‌اند و از ۲۱۲ مارس فیفا مجددا ثبت نام می‌کند و از مردم دعوت می‌کند از طریق سایت فدراسیون فوتبال اقدام کنند. فدراسیون به عنوان ناظر در کنار این آژانس هواپیمایی حضور دارد و مبلغ یک میلیارد تومان هم از این آژانس هواپیمایی ضمانت گرفته تا بتواند خدمات خوبی به مردم ارائه دهد.

ترابیان در ادامه صحبت‌هایش درباره همکاری تیم ملی با آژانس‌های هواپیمایی گفت: باید بگویم که با یک آژانس به نام تعطیلات رویایی به توافق رسیدیم که انصافا این شرکت نقش مهمی را در اعزام ایرانیان به برزیل ایفاء خواهد کرد، البته مسئولیت اعزام تمامی ایرانیان بر عهده این شرکت نیست و مردم می‌توانند از طریق آژانس‌های مختلف به کشور میزبان جام جهانی سفر کنند اما این آژانس، توراپراتور فدراسیون فوتبال برای سفر به برزیل است. البته درست است که بحثثبت‌نام برای رفتن به برزیل به پایان رسیده اما از ۱۲ مارس برابر با ۲۱ اسفند ۹۲ دوباره نام نویسی آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سایت فیفا ثبت‌نام خود را انجام دهند. باید بگویم در هر حال با شرکت‌های هواپیمایی مختلفی مذاکره کردیم و حتی با یک شرکت در حال امضای قرارداد بودیم که متوجه شدیم منابع درآمدی آنها از طریق دولت است و احساس کردیم مردم از این طریق ضرر می کنند و ما یار دوازدهم خود را از دست می دهیم. به همین دلیل قرارداد با آن شرکت را لغو کرده و سراغ گزینه‌های دیگر رفتیم که البته در این بین شرکت‌های مختلفی اعلام آمادگی کرده بودند و شرایط خوبی داشتند.

دبیرکمیته بازاریابی درباره تبلیغاتی که در بیلبوردهای اتوبانها انجام می شود و ممکن است مردم را گمراه کند گفت: در هر حال همه می دانند که تجارت آزاد است و مردم می‌توانند آژانسی را انتخاب کنند که به نفعشان باشد ولی از طرفی باید خیال مردم هم راحت باشد که با چه آژانس یا توری مسافرت می‌کنند، باید این را بگویم که کل هزینه‌های این سفر برای یک نفر ۲۹میلیون و ۳۰۰هزار تومان است و رقم دیگری اخذ نمی شود. همچنین باید تاکید کنم که ادعای آژانس های مختلف را برای تهیه بلیت بازی‌ها را به هیچ عنوان تأئید نخواهم کرد.
عباس ترابیان در بخش پایانی این نشست پیرامون شرکت‌هایی که مدعی بردن مسافر به جام جهانی هستند هم گفت: به غیر از یکی، ۲ شرکت که اسپانسر‌های فیفا هستند مجموعه‌های دیگر نباید از برند و لوگوی جام جهانی استفاده کنند که این مشکل به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت در ایران است. من صددرصد اعلام می‌کنم آنها فاقد بلیت مسابقات جام جهانی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز