خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

تورهای ویژه باستان‌شناسی نورزی در ارس برپا می‌شود

کد خبر : ۱۵۰۱۲۵

منطقه آزاد ارس بهشت باستان‌شناسان است.

ایلنا: مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از هماهنگی جهت برگزاری تورهای ویژه باستان‌شناسی و معماری نوروزی در منطقه آزاد ارس خبر داد.
به گزارش ایلنا فرزین حق پرست در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، اظهار داشت: با توجه به ظرفیت گردشگری علمی در ارس می‌توان از روزهای پایانی اسفند تا تا ۱۳ فروردین را هر روز به یک مناسبت نامگذاری کرده و تورهای ویژه باستان‌شناسی بازدید از کاوش‌ها در این منطقه را تشکیل داد.
وی با توجه به کاوش‌های باستان‌شناسی بی‌نظیری که در این منطقه و به ویژه خداآفرین انجام گرفته است، ارس را بهشت باستان‌شناسان کشور توصیف کرد که با توجه به ویژگی‌های خاص فرهنگی‌اش می‌تواند گردشگران و علاقمندان بسیاری را به خود جذب کند.
حق پرست خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات زیر ساختی خوبی که امسال انجام گرفته امیدواریم شاهد استقبال چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی برای ورود به استان در نوروز سال ۹۳ باشیم.
وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و زیبایی‌های منطقه آزاد ارس، تلاش خواهیم کرد تا گردشگرانی را که به دلیل تمرکز جاذبه‌های وسیع‌تر به مرکز استان می‌آیند به سوی منطقه آزاد ارس هدایت کنیم.
حق پرست همچنین ضمن اعلام آمادگی برای همکاری بیشتر با منطقه آزاد ارس جهت معرفی بیش از پیش جا ذبه‌های این منطقه، خاطرنشان کرد: با حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی به صورت مشترک و استفاده از تمام ظرفیت‌های منطقه در میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می‌توان شاهد توسعه چشمگیر‌تر منطقه آزاد ارس شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز در این جلسه از مساعدت‌ها و حمایت‌های اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به جهت کمک به رشد و توسعه گردشگری منطقه آزاد ارس قدردانی کرد و خواستار حمایت بیشتر این اداره کل به ویژه در عرصه مرمت آثار تاریخی منطقه شد.
محسن خادم عرب باغی با اشاره به کلیسای تاریخی سنت استپانوس، یادآور شد: تمامی آثار تاریخی و فرهنگی این منطقه به ویژه کلیسای سنت استپانوس که در فهرست اثار جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، نیاز به حفاظت، حمایت و معرفی بیشتری دارند.
وی همچنین رود خروشان و زیبای ارس را فرصتی برای گردشگری منطقه آزاد ارس و آذربایجان شرقی خواند که با حفاظت و توجه بیشتر می‌تواند به یکی از نشان‌ها و معرف‌های آذربایجان شرقی برای سایر استان‌ها و کشور‌ها تبدیل شود.
یادآور می‌شود، جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر در منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل منطقه آزاد ارس، مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، متخصصان، کار‌شناسان و مشاوران ارشددستگاه‌های دولتی، مسئولان و مدیران شهرستان جلفا برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز