خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در جشنواره بین المللی خوارزمی / ۲ /

باید کمبود منابع در بخش تحقیقات را جبران کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۱۰۷

این همه امکانات و این دانش و پژوهش فناوری است که باید به کشور ما کمک کند. جامعه ما باید در کل علم پرور و محقق پرور باشد، ما باید خودمان را برای یک حرکت جدید در این کشور آماده کنیم.

رییس‌جمهور با بیان اینکه در بخش تحقیقات کمبود منابع داریم که باید آن را جبران کنیم، اظهار داشت: درصد اختصاص تولید ناخالص ملی به تحقیقات کم است و قابل ملاحظه نیست و باید تغییرکند، این میزان را نباید با سال‌های گذشته کشور خودمان مقایسه کنیم، بلکه باید آن را با دنیای پیشرفته بسنجیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا‏ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادمه سخنان خود در بیست و هفتمین جشنواره خوارزمی با بیان اینکه چندی پیش به استان هرمزگان سفر کردم و ظرفیت‌های آن را دیدم، اظهار داشت: بایستی توسعه دریامحور را در آن منطقه احیا کنیم. دنیایی از ظرفیت و امکانات در ساحل جنوب کشور است به ویژه از خلیج فارس خارج می‌شویم و تا مرزهای مشترک بین ایران و کشورهای همسایه پیش می‌رویم.

وی ادامه داد: این همه امکانات و این دانش و پژوهش فناوری است که باید به کشور ما کمک کند. جامعه ما باید در کل علم پرور و محقق پرور باشد، ما باید خودمان را برای یک حرکت جدید در این کشور آماده کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه البته در بخش تحقیقات کمبود منابع داریم که باید آن را جبران کنیم، اظهار داشت: درصد اختصاص تولید ناخالص ملی به تحقیقات کم است و قابل ملاحظه نیست و باید تغییرکند، این میزان را نباید با سال‌های گذشته کشور خودمان مقایسه کنیم، بلکه باید آن را با دنیای پیشرفته بسنجیم.

به گفته روحانی قدم‌های بسیار خوبی برداشته شده، اما کمبودهای فراوانی هم احساس می‌شود. همه باید در کنار هم فضایی را به وجود بیاورند که کشاورز و صنعتگر به سراغ مراکز تحقیقاتی بیاید و یا به العکس مراکز تحقیقاتی به سراغ آن‌ها بیایند و از آن‌ها مطالبه کنند تا ارتباط برقرار شود.

وی ابراز امیدواری کرد که این حرکت جدید با تدبیر علم و عقلانیت کشور را به سمت تعالی و شکوفایی سوق دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز