خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره پست خبر داد؛

افزایش ۲۴ درصدی نرخ خدمات پستی در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۵۰۰۴۹

طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در مرحله اول نرخ خدمات ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و مرحله دوم افزایش قیمت‌ها هم‌گام با اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه و افزایش حامل‌های انرژی صورت خواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت پست گفت: راه حل‌های بسیاری برای جبران زیان انباشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی وجود دارد که یکی از آن‌ها افزایش نرخ خدمات پستی در سال آینده تا ۲۴ درصد است.

به گزارش ایلنا، حسین مهری با اشاره به اینکه برای توسعه بازار تاکنون با ۳۲ شرکت و سازمان بزرگ مانند شرکت مخابرات، سازمان امور مالیاتی، شهرداری‌ها و ثبت احوال مذاکره کرده‌ایم، اظهار کرد: اصلاح ساختاری مهم‌ترین راهکار برای خروج از وضعیت سنتی پست کشور است و این اصلاح ساختار باید در تمامی بخش‌های نیروی انسانی، اقتصادی و فنی اعمال شود.

او نظارت‌های الکترونیکی، استاندارد‌سازی در ارائه سرویس‌ها، طراحی باجه‌های پست و آراستگی شکل ظاهری همکاران و پاسخگویی در مقابل مردم و سازمان را از برنامه های در حال اجرا عنوان کرد و افزود: اهمیت این موارد به این دلیل است که شرکت پست به عنوان درگاه دولت مطرح شده و رابط و امین بین مردم و دولت است.

رئیس هیات مدیره پست با اشاره به زیان انباشته سه هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی این شرکت افزود: راه حل‌های بسیاری برای جبران این زیان در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها افزایش نرخ خدمات پستی در سال آینده است.

وی تصریح کرد: در صورت تصویب کمیسیون تنظیم مقررات، نرخ خدمات پستی در سال آیندهٰ تا ۲۴ درصد افزایش می‌یابد که این افزایش تدریجی خواهد بود.

او گفت: تلاش بر این است که افزایش قیمت‌ها منطقی، تدریجی و طی دو مرحله اجرا شود تا فشار بر روی مردم وارد نشود.

مدیر عامل پست ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در مرحله اول نرخ خدمات ۱۵ درصد افزایش می‌یابد و مرحله دوم افزایش قیمت‌ها هم‌گام با اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه و افزایش حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد.

او در ادامه با اشاره به سرانه پایین مرسولات در کشور دلایل آن را عدم تمکین به قانون، خود پستچی‌گری سازمان‌ها، اقدامات موازی برخی رقبا و البته مطلوب نبودن کیفیت خدمات در برخی سرویس‌ها عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت پست اظهار داشت: مطابق برنامه پنجم توسعه باید سرانه پستی در کشور به ۲۳ مرسوله تا سال ۱۳۹۴ افزایش یابد و این در حالی است که اکنون ۳۳ درصد اهداف برنامه در زمینه سرانه مرسولات محقق شده است.

وی گفت: تا دو سال آینده تحقق ۵۰ درصدی اهداف برنامه پنجم پیش‌بینی می‌شود و تا رسیدن به شاخص تعیین شده در زمینه مرسولات پستی هنوز فاصله زیادی داریم.

مدیرعامل شرکت پست همچنین گفت: واگذاری امور مختلفی مانند خدمات قبوض برق، گاز، تلفن و آب به شرکت پست باعثکاهش هزینه‌ها، پیشگیری از موازی کاری خدمات، کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش فساد اداری، افزایش بهره‌وری و ارتقای امنیت عمومی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز