خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

می‌خواهیم تبریز در حوزه فضای سبز متحول شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۹۳

شهرداری تبریز برای سال آتی در حوزه فضای سبز برنامه جامعی در نظر گرفته است. / مشارکت شهروندان لازمه توسعه و ایجاد شهر سبز است.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: شهرداری تبریز برای سال آتی در حوزه فضای سبز برنامه جامعی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی با بیان اینکه در این راستا مشارکت شهروندان برای توسعه و ایجاد شهر سبز تبریز لازم و ضروری است افزود: توسعه فضای سبز شهر تبریز در سال ۹۳ یکی از اهداف اساسی و عمده شهرداری تبریز است و در این راستا می‌خواهیم تبریز در حوزه فضای سبز متحول شود.
نجفی ادامه داد: توسعه فضای سبز همکاری جمعی می‌طلبد و مشارکت شهروندان برای تحقق تبریزی سرسبز و آباد اجتناب ناپذیر است و شهرداری تبریز با توجه به نزدیک بودن فصل بهار توزیع نهال رایگان بین شهروندان، گل کاری و بهسازی فضای پارک‌ها و میادین شهر و دیگر اقدامات گامهای نخست را در این حوزه برداشته است.
وی همچنین با اشاره به ضرورت انبوه کاری فضاهای خالی افزود: در کنار گلکاری و چمن کاری، اولویت اصلی فضای سبز تبریز انبوه کاری به صورت گسترده در سطح شهر است.
وی برنامه ریزی برای توسعه زیربنایی، پایدار و هدفمند فضای سبز شهری، یکی از اصلیترین سیاست‌های راهبردی مدیریت شهری در سال آینده خواند و افزود: در لایحه بودجه سال آینده شهرداری، اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی پیش بینی شده است.
وی افزود: این حجم از اعتبارات پیش بینی شده در بخش‌ها و حوزه‌هایی چون توسعه، تجهیز و بهسازی فضای سبز شهری، ایجاد و احداثپارک‌ها و بوستان‌های محلی، اجرای طرح‌های آبیاری، تولید نهال و گل، کاشت اراضی و زمین‌های خالی شهر، اجرای طرح‌های جنگل کاری و دیگر بخش‌های فضای سبز شهری تبریز هزینه خواهد شد.
شهردار تبریز همچنین از اقدامات شهرداری تبریز در آستانه نوروز خبر داد و افزود: مجموعه شهرداری تبریز و معاونت خدمات‌شهری و اجرایی شهرداری با تشکیل ستاد استقبال از بهار، ضمن بسیج و ساماندهی کلیه امکانات، ماشین‌آلات و نیروهای خدماتی و عملیاتی خود اقدامات گسترده‌ای در راستای پاک‌سازی و تنظیف معابر، می‌ادین، گذر‌ها، خیابان‌ها، بوستان‌ها و مراکز تفریحی رفاهی شهر، لکه‌گیری و نوسازی آسفالت، رفت و روب معابر، رنگ‌آمیزی و نوسازی جداول، کف‌سازی پیاده‌رو‌ها، لایروبی جوی‌ها و آبرو‌ها، نصب تابلوهای راهنمای گردشگری و راهنمایی و رانندگی، نوسازی و اصلاح مبلمان شهری، استقرار اکیپ‌های ویژه خدمات شهری در مقابل موزه‌ها و آثار و اماکن تاریخی و تفریحی شهر تلاش گسترده‌ای برای ایجاد و فراهم‌سازی بسترهای مناسب برای استفاده بهتر شهروندان تبریزی و مسافران نوروزی از امکانات موجود انجام می‌دهند تا بتوانند رضایت شهروندان و میهمانان را جلب کند.
نجفی در پایان از ساماندهی و پاکسازی پارک‌ها و بوستان‌های محلی، رسیدگی به تفرجگاه‌های بزرگ و مهم شهر و رفع نواقص آن‌ها، توجه جدی به آسفالت اساسی خیابان‌ها و معابر اصلی شهر، ساماندهی ورودی‌های شهر، ایجاد ایستگاه‌های راهنمای گردشگران در مبادی ورودی و میادین اصلی شهر، چاپ و توزیع بروشور، نقشه و دیگر اقلام فرهنگی در بین مسافران، رسیدگی ویژه به فضای سبز شهری، افزایش اتوبوس‌های تبریز گردی، فعال سازی موزه‌های تحت مدیریت شهرداری و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی تفریحی در پارک‌ها نام برد و از اهم برنامه‌ها و طرح‌های پیش بینی شده شهرداری تبریز برای استقبال از مسافرین و گردشگران نوروزی برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز