خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان:

کاهش فقر در جامعه نیازمند تعامل و همکاری است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۸۹

امسال تاکنون ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد با بهره‌گیری از منابع امدادی و تسهیلات بانکی ایجاد شده است. / کمیته امداد امام خمینی در زمینه اشتغال‌زایی رتبه برتر را دارد.

ایلنا: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان اظهار داشت: رفع مشکلات نیازمندان و در مجموع کاهش و ریشه‌کنی فقر در جامعه نیازمند همکاری و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای مختلف است.
قنبر موسی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در سنندج از اجرای نظام جامع حمایتی در سال آینده در استان خبر داد و گفت: این نظام در برخی از استان‌های کشور اجرا و مقدمات اجرای آن نیز در کمیته امداد کردستان فراهم شده است.
وی با بیان اینکه طرح شکل‌گیری مددکاری هوشمند با هدف ارایه خدمات از جمله کمک‌های تخصصی به صورت هدفدار و زماندار به تمام خانواده‌های زیرپوشش اجرا می‌شود، تصریح کرد: این طرح بستری برای شکل‌گیری مددکاری هوشمند در کمیته امداد است.
موسی‌نژاد افزود: خدمات در نظام نرم افزار جامع پس از اجرا در کشور قابل مشاهده است و با توجه به اطلاعات موجود در نرم‌افزار جامعه برای مددجویان برنامه‌ریزی می‌شود.
به گفته وی، این نهاد در دهه چهارم فعالیت خود علاوه بر گستراندن چ‌تر حمایتی بر سر اقشار نیازمند جامعه، هدایت مددجویان به منظور توانمندسازی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه کمیته امداد توجه به هدایت مددجویان در کنار حمایت‌های مادی را به صورت جدی در دستور قرار داده است، گفت: مددکار تخصصی با همین هدف در این نهاد مورد توجه و در حال اجرا است.
ایجاد ۴۵۰۰ شغل برای مددجویان کردستانی
موسی‌نژاد در ادامه سخنانش اظهار داشت: امسال تا کنون ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی توسط کمیته امداد با بهره‌گیری از منابع امدادی و تسهیلات بانکی ایجاد شده است.
وی تصریح کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ شغل از تعداد ذکر شده در سامانه رصد اشتغال ثبت شده و براساس گزارشات متولیان اشتغال استان کمیته امداد امام خمینی در زمینه اشتغال‌زایی رتبه بر‌تر را دارد.
وی افزود: جذب نیروهای جدید در قالب مددکار تخصصی و احصای صفر تا ۱۰۰ نیاز‌ها و استعداد مددجویان توسط این افراد به صورت ویژه در دستور کار و در حال انجام است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه بر حسب تعداد خانواده‌های توانمند شده عملکرد این مددکاران تخصصی نیز سنجیده و مورد ارزشیابی قرار می‌گیرد، بیان کرد: هدف کمیته امداد از این اقدامات توانبخشی و توانمندسازی جامعه هدف است.
موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: تحقق اهداف در زمینه توانمندسازی اقشار نیازمند به ویژه مددجویان زیرپوشش از اولویت‌های این نهاد بوده و برای تحقق این مهم نیازمند همکاری و حمایت سایر بخش‌ها و حتی مردم هستیم.
وی افزود: ارتباط‌گیری بیش از پیش با مراکز علمی و دانشگاهی استان به منظور بهره‌گیری از ایده‌ها و راه‌کارهای علمی برای رفع فقر از دیگر برنامه‌های این نهاد است.
رفع مشکلات برخی از نیازمندان در سایر دستگاه‌ها و نهادهاست
موسی‌نژاد با بیان اینکه رفع مشکلات برخی از نیازمندانی که به این نهاد مراجعه می‌کنند در سایر دستگاه‌ها و نهادهاست، گفت: باید با تعامل و همبستگی بین دستگاه‌ها بستر رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان را فراهم آوریم.
وی تصریح کرد: دخالت دادن و یا پررنگ کردن نقش مددجو در رفع نیازهای و مشکلات و همچنین توانمندسازی خودش از دیگر برنامه‌های کمیته امداد استان است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: کمیته امداد طی چند سال اخیر به منظور ارتقا سطح مسئولیت پذیری و افزایش بسترهای لازم برای توانمندسازی مددجویان آنان را در برنامه‌ها دخالت می‌دهد.
موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: با شناسایی و شکوفایی استعداد مددجویان به دنبال ایجاد زمینه‌های لازم برای توانمندسازی آنان هستیم.
حمایت ۲۰ ساله امداد از ۴ هزار خانوار
وی با اشاره به حمایت بیش از ۲۰ سال کمیته امداد کردستان از ۴ هزار خانواده مددجو اظهار کرد: این خانوار‌ها به دلیل زمین‌گیر بودن و یا کهولت سن دیگر توان توانمند شدن را ندارند.
به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ایجاد بستر توانمندسازی برخی از مددجویان با بهره‌گیری از توان اطرافیان این نیازمندان از دیگر برنامه‌های کمیته امداد است.
موسی‌نژاد افزود: کمیته امداد با کمک اطرافیان متمکن مددجویان به دنبال حل پرسه فقر و توانمندسازی مددجویان است.
وی تغییر رویکرد امداد از ارائه حمایت‌های مستمر به زمان‌دار و هدف‌دار کردن خدمات را متذکر شد و خاطرنشان کرد: معتقدیم در شرایط فعلی با ماهی ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان نمی‌توان مشکل مددجویان را حل کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: هدفمندسازی یارانه‌های دولت به سمت فقرا نیز بستر دیگری را برای توانمندسازی مددجویان فراهم می‌کند.
وی در پایان سخنانش یادآور شد: ۱۰۰ درصد از زنان سرپرست خانوار زیر ۵۰ سال سن شهری زیرپوشش این نهاد تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز