خبرگزاری کار ایران

از ۱۱ لغایت ۱۴ اسفندماه جاری؛

سننندج میزبان چهارمین جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات خواهد بود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۷۲

استان کردستان با داشتن پتانسیل های قوی در عرصه فیلم، هم اکنون به عنوان کانونی مهم در عرصه فیلم های کوتاه مطرح است و فیلم سازان کردستانی توانسته اند به عنوان سفیرانی توانمند در اعتلای فرهنگ وهنر این دیار در جشنواره های داخلی و خارجی حضوری پررنگ و ارزشمند داشته باشند.

ایلنا: برای اولین بار در استان کردستان، فیلم‌های راه یافته به بخش‌های مختلف جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات، همزمان با اصفهان و به میزبانی حوزه هنری استان کردستان در محل پردیس سینمایی بهمن سنندج اکران می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان ضمن اعلام این خبر به ایلنا گفت: چهارمین جشنواره ملی فیلم حسنات که همزمان با هفته احسان ونیکوکاری هر ساله در اصفهان برگزار می‌شود، برای نخستین بار از ۱۱ تا ۱۴ اسفند ماه ۹۲ در پردیس سینما بهمن سنندج میزبان علاقه مندان فیلم کوتاه خواهد بود.
امین مرادی افزود: این جشنواره از سال ۱۳۸۹ توسط کانون نشر و ترویج فرهنگ اسلامی حسنات اصفهان از موسسه‌های خیریه فعال در حوزه فرهنگی صندوقهای قرض الحسنه این استان با سابقه بیش از سی سال فعالیت به منظور گسترش هرچه بیشتر فرهنگ احسان و نیکوکاری و سنّت خیراندیشی، همیاری، نوع دوستی و همدلی در می‌ان مردم به ویژه جوانان در قالب فیلمهای کوتاه بنیان نهاده شده وطی سه سال برگزاری جشنواره، موفق به ارتباط موثر با هنرمندان وفیلمسازان کشور شده است.
وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه این جشنواره بتواند در تحقق هدف اصلی گردانندگان جشنواره که همانا انتشار و تعمیم این مفاهیم والا و ارزشمند است موفق باشد، تصریح کرد: کشف استعداد‌های ناب فیلمسازان جوان این مرز و بوم، منشأ توجه و تعمق ارتباط ذهنی و حرفه‌ای هنرمندان فیلمساز در راستای خدمت رسانی به نیازمندان و اشاعه فرهنگ نیکوکاری از رسالت‌های این جشنواره است که خوشبختانه با استقبال وحمایت‌هایی که از طرف دستگاه‌های متولی هنر وفرهنگ و همچنین هنرمندان مطرح کشور در این مدت صورت گرفته می‌توان گفت که این جشنواره توانسته در این مدت کوتاه گامهای بلندی را در تحقق این اهداف عالی بپیماید.
مرادی اضافه کرد: امسال برای اولین بار و با توجه به نقش ارزشمند فیلم‌های کوتاه در اعتلای فرهنگ وهنر و انتقال پیام چهارمین جشنواره ملی فیلم حسنات همزمان با اصفهان و به میزبانی حوزه هنری استان کردستان در سنندج برگزار می‌شود.
رئیس حوزه هنری استان کردستان یادآور شد: خوشبختانه استان کردستان با داشتن پتانسیل‌های قوی در عرصه فیلم هم اکنون به عنوان کانونی مهم در عرصه فیلم‌های کوتاه مطرح است و فیلم سازان کردستانی توانسته‌اند به عنوان سفیرانی توانمند در اعتلای فرهنگ وهنر این دیار در جشنواره‌های داخلی و خارجی حضوری پررنگ و ارزشمند داشته باشند.
وی با اشاره به برگزاری بسیار خوب و مناسب سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر و نهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای در سنندج افزود: استقبال گسترده از این جشنواره‌ها مؤید علاقه وافر مردم استان به هنر هفتم است.
مرادی در ادامه سخنانش با اشاره به حضور ۵ فیلم از فیلم سازان استان کردستان در این جشنواره گفت: فیلم «جنگ یا صلح» اثر کیوان سروری، فیلم «یار این خانه خلوت» اثر امید راست بین، فیلم «ارتفاع امید» به کارگردانی کیوان مجیدی و فیلم «دوستی برای دوستم» به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان و کارگردانی سه رکوت محمدی و «ملودی سنگ» از تولیدات حوزه هنری کردستان به کارگردانی پرویز رستمی به رقابت با ۴۴ فیلم دیگر راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره، می‌پردازند.
مرادی با بیان اینکه فیلم‌های دو بخش مسابقه و بخش یک تجربه – یک فیلم در سنندج نمایش داده می‌شود خاطرنشان کرد: ورود برای علاقه مندان در ایام برگزاری جشنواره برابر جدول اعلامی رایگان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز