خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد:

با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، خواسته های کارگران تحقق می یابد

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۹۰۷

تحقق مطالبات کارگری و دستیابی به زیر ساخت های اجرایی از مباحثمهم سیاست های اقتصاد مقاومتی در جامعه کارگران است.

ایلنا: مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در دیدار با نمایندگان کارگران استان اصفهان که در اداره تعاون استان برگزارشد اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی اداره تعاون در این راستا و تحقق این اهداف وظایف سنگینی را بر عهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ غلامعلی قادری با اشاره به افزایش مسئولیت قوه مجریه در اجرای این سیاست ها گفت: مشارکت مردم، توسعه کارآفرینی، افزایش تولید، شفاف و روان سازی قیمت ها در تولید و افزایش بهره وری از بند های مهم مطرح شده در اقصاد مقاومتی است.

وی افزود: اداره تعاون برای تحقق مطالبات کارگران و دست یافتن به مجموعه زیرساخت های مورد نیاز برای اجرای این خواسته ها تا پایان سال جاری بسته پیشنهادی را به استانداری اصفهان ارائه می نماید.

وی یکی دیگر از مسائل مورد بحثدر این جلسه را اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها و اختصاص سهم یارانه به بخش تولید و سلامت عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت این موضوع در مباحثحاکمیتی، کمیته های متعددی تشکیل شده که اداره تعاون نیز برای کمک به حل مسائل کارگران، در چند کمیته عضویت دارد.

وی از نمایندگان کارگران خواست پیشنهادات خود را در رابطه با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در خصوص کارگران و همچنین برنامه های هفته کارگر ارائه دهند.

دراین جلسه یکی از نمایندگان کارگران استان مهمترین خواسته کارگران را ارائه وام برای تهیه مسکن عنوان کرد و افزود: دولت می تواند با دادن وام به کارگران برای تهیه مسکن و تامین رفاه آنان، بهره وری کارگران را در محیط کار بالا ببرد.

یکی دیگر از نمایندگان نیز در این دیدار با بیان اینکه کارگران و مشکلات آنان همیشه جز آخرین برنامه ریزی های سازمان های مختلف است، گفت: یکی از مباحثمهمی که می تواند به اجرای سیاست های اقتصادی دولت کمک کند، ایجاد زمینه های مشارکت کارگران در سهام کارخانه ها است زیرا کارگران با این اقدام خود رادر سود و زیان کارخانه ها شریک می دانند.

یکی دیگر از نخبگان جامعه کارگری، تشکیل اتاق فکر جامعه کارگران را بهترین راه حل برای از بین بردن مشکلات جامعه کارگری و مشارکت بهتر آنان در تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: حمایت از کارگران نخبه برای ادامه تحصیل در دانشگاه ها وارائه وام های خود اشتغالی به آنان برای راه اندازی واحد های تولیدی می تواند عاملی برای افزایش تولیدات داخلی و در نتیجه کاهش خروج ارز از کشور باشد.

از دیگر مسائل مطرح شده در این جلسه رسیدگی به وضعیت بیمه تکمیل کارگران، اختصاص یارانه به قشر کارگر در مرحله دوم هدفمندی و اختصاص یارانه به بخش صنعت برای تجهیز ونوسازی صنایع بود.

گفتنی است مدیر کل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان گفت: تمامی مباحثمطرح شده در کارگروه های مختلف بررسی خواهد شد و برای تکمیل بسته پیشنهادی به استانداری اصفهان، مورد استفاده قرارخواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز