خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش؛

بنزین یورو ۴ ثبت جهانی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۵۴

ذخیره بنزین نوروزی در حال افزایش است و هم اکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر ذخیره وجود دارد.

معاون وزیر نفت در امور پالایش و پخش از اقدام وزارت نفت و شرکت ملی پالایش و پخش برای ثبت جهانی بنزین یورو ۴ تولیدی کشور خبر داد.

به گزارش عباس کاظمی در سیزدهمین مراسم تجلیل از بازنشستگان شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی ایران با اعلام این خبر گفت: بنزین یورو ۴ تولید برخی پالایشگاهها که هم اکنون در کلان شهرهای کشور توزیع می شود، بین المللی است و قابلیت ثبت جهانی دارد.

وی با بیان این که شرکت ملی پخش با تمام محدودیتها توانسته است به همه جایگاههای شهر تهران و بیشتر جایگاههای شهر کرج سوخت یورو ۴ توزیع کند، افزود: یکی از ابتکارهای شرکت ملی پخش توزیع همه بنزین یورو ۴ تولیدی پالایشگاه امام خمینی اراک در تهران و کرج بوده است.

کاظمی البته نقش سوخت را در ایجاد آلایندگی هوا ۲۵ درصد عنوان کرد و ادامه داد: مابقی آلایندگی ها باید از طریق حمل و نقل صحیح، استفاده بیشتر از نیروی برق، اصلاح خودروها و… برطرف شود.

او همچنین به ذخایر مناسب بنزین برای سفرهای نوروزی و تابستانی مردم اشاره کرد و گفت: ذخیره بنزین نوروزی در حال افزایش است و هم اکنون بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون لیتر ذخیره وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از بازنشستگان و پیشکسوتان صنعت پالایش و پخش کشور گفت: از مسئولان می خواهم در هر مناسبت و جشنی که از سوی این شرکت برپا می شود از حضور بازنشتگان استفاده و از آنها نیز دعوت کند.

وی صنعت نفت را عظیم ترین و از بعد کار سخت ترین صنعت کشور دانست و تصریح کرد: نقش کارکنان این صنعت قبل از انقلاب اسلامی و بعد از آن و در زمانهای جنگ، تحریم بسیار ستودنی است.

عباس کاظمی صنعت نفت را یکی از سنگرهای مهم دفاعی و اقتصادی در کشور برشمرد و افزود: صنعت نفت در همه مراحل انقلاب، جنگ و تحریم، اقتصاد کشور را تضمین کرد و کارکنان آن بدون هیچگونه شکایتی از فعالیت سخت دست برنداشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز