خبرگزاری کار ایران

شهردار شیراز:

باید شیراز جایگزین بسیاری از کشورهای هدف گردشگری جهان شود

کد خبر : ۱۴۹۸۵۱

در نوروز ۹۲ طبق نظرسنجی به عمل آمده رضایتمندی مسافران و شهروندان از مجموعه فعالیتهای شهرداری شیراز، اسکان، مبلمان شهری، نظافت وخدمات شهری بود که البته باید عملکرد در این مجموعه ارتقا و رضایتمندی افزایش یابد.

شیراز - ایلنا: شهردار شیراز از همه هموطنان برای مسافرت به شیراز دعوت کرد و گفت: هر ایرانی که قصد دیدن تاریخ تمدن ایرانی - اسلامی را دارد، می‌تواند همه تاریخ این سرزمین کهن را در شیراز و فارس ببیند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، علیرضا پاک فطرت در حاشیه بازدید از برخی محورهای گردشگری شیراز با بیان اینکه جاذبه‌های موجود در شیراز تمامی ابعاد مختلف تاریخی، فرهنگی، طبیعی، مذهبی و… را شامل می‌شود، گفت: اینجاذبه‌ها یک ظرفیت بزرگ برای گردشگری محسوب می‌شود که این ظرفیت‌ها در کمتر جایی از کشور و حتی کشورهای دیگر وجود دارد.

شهردار شیراز با بیان اینکه امسال باید شاهد همکاری و تعامل مطلوب تری میان دستگاه‌های مختلف با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته باشیم، گفت: در نوروز ۹۲ طبق نظرسنجی به عمل آمده رضایتمندی مسافران و شهروندان از مجموعه فعالیتهای شهرداری شیراز، اسکان، مبلمان شهری، نظافت وخدمات شهری بود که البته باید عملکرد در این مجموعه ارتقا و رضایتمندی افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری همواره در ایام نوروز اقدام به نظرسنجی از مسافران کرده و در راستای رفع نیاز‌ها و مشکلات، سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده است.

او ادامه داد: زمانی مسافران موضوع تابلوهای راهنما و کمبود آن را به عنوان مشکل اصلی عنوان کرده بودند که به‌حمدالله مرتفع شد و زمانی موضوع پارکینگ یا سرویس‌های بهداشتی.

شهردار شیراز همچنین گفت: نیاز به سرویس‌های بهداشتی هم با تدابیر اندیشیده شده، تا حد زیادی حل می‌شود.
وی با بیان اینکه شهرداری شیراز با تلاش مضاعف زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا مسافران نوروزی تغییر را احساس کنند، گفت: شهری که ادعا می‌کند می‌تواند توریست‌پذیر باشد و ارزش خاصی برای توریست قائل است، همواره به نظر گردشگران احترام گذاشته و به‌دنبال رفع نیازهایی است که از سوی آنان اعلام و ابراز می‌شود.
علیرضا پاک فطرت ابراز امیدواری کرد که در آینده فضای بوستان‌ها به واسطه نصب چادر مسافرتی، محدود نشود و گفت: بی‌تردید همه دستگاه‌های متولی باید مجدانه تلاش کنند تا ضمن ایجاد محیطی زیبا و بانشاط برای گردشگران، زمان اقامت مسافران را افزایش داده تا بستری فراهم شود تا گردشگران پول خود را در شیراز هزینه کنند.

وی با تاکید براینکه کار ترمیم آسفالت و بهسازی مسیرهای مختلف و نیز اطراف پروژه‌های عمرانی بزرگ درحال ساخت، تا پایان اسفند انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم با یاری و همراهی و همکاری دستگاه‌های فرهنگی شاهد ایجاد بسترهایی برای افزایش درآمد شیراز در ایامی که پذیرای مسافران بیشماری است، فراهم شود.

علیرضا پاک‌فطرت از کسبه و بازاریان نیز درخواست کرد تا در ایام تعطیلات نوروزی با افزایش ساعت حضور خود در محل کسب، ضمن ارایه خدمات به گردشگران، بستری برای افزایش درآمدهای شهر و رونق بیشتر بازار را فراهم کنند.

علیرضا پاک‌فطرت افزود: در نقاطی که مسیر‌ها به‌دلیل اجرای پروژه‌ها تغییراتی داشته، با نصب تابلوهای مناسب راهنما، از ایجاد سردرگمی در مسافران جلوگیری خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز