خبرگزاری کار ایران

مبلغ در گفت‌و‌گو با ایلنا:

افراطیون درصدد تبدیل فرصت‌های ارزشمند به تهدید هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۲۸

طبیعی است که روش‌های افراطی حدو‌مرزی نمی‌شناسد و حتی حریم خویشتن را نیز در می‌نوردد. در حالیکه عقلای مجلس چنین حرکاتی را برنمی‌تابند.

معاون سیاسی وزیرکشور دولت اصلاحات تاکید کرد: افراطیون درصدد تبدیل فرصت‌های ارزشمند به تهدید هستند. طبیعی است که روش‌های افراطی حدو‌ مرزی نمی‌شناسد و حتی حریم خویشتن را نیز در می‌نوردد. در حالیکه عقلای مجلس چنین حرکاتی را برنمی‌تابند

مرتضی مبلغ در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به ناملایماتهای برخی افراطیون مجلس نسبت به دولت گفت: طیفی از نمایندگان فعلی مجلس در دولت گذشته با تمام قوا از سیاست‌های ناکارآمد و مشکل‌ساز دولت دفاع می‌کردند. این طیف علیرغم اثبات ناکارآمدی مفرط و دفاع غیرمعقول از برنامه‌های دولت گذشته نه تنها هیچ‌گونه درسی نگرفته‌اند، بلکه به خود اجازه هیچ تجدیدنظری در گفتار و رفتارشان را ندادند.

وی افزود: این عده امروز از یک سو به خاطر جبران خطاهای استراتژیک خود درگذشته درصدد انجام حرکات و رفتاری هستند که باید در گذشته انجام می‌دادند؛ اما امروز آنها را در قبال دولت فعلی انجام می‌دهند. از سوی دیگر برای اینکه در مقابل سوالات اساسی جامعه مبنی بر ضرورت پاسخگو بودن آنان نسبت به تحرکات مشکل‌سازشان در سال‌های گذشته طفره بروند، دست به چنین اقدامات ناثواب و ضد افکار عمومی و خطاهای بزرگتر می‌زنند.

مبلغ ادامه داد: دلیل دیگری که می‌توان به این رفتارها اضافه کرد، آن است که اصولاً این طیف از نمایندگان فعلی دارای بینش‌های افراطی و رفتارهای دردسرساز بوده و اصولاً نشان داده‌اند که در غوغاسالاری و برپا کردن صدای زائد می‌توانند زیست سیاسی خود را دنبال کنند و رفتار آنان نشان می‌دهد که خروج از وضعیت ناهنجار برای آنها امکان ناپذیر و یا بسیار سخت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت با تمام قوا و صادقانه سعی دارد با مجلس و سایر قوا و دستگاه‌های کشور تعامل داشته باشد و این امر باید فرصت مغتنمی برای ایجاد آرامش در جامعه و برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی و حل مشکلات اساسی به وجود آورده باشد. اما ما مشاهده می‌کنیم که افراطیون نه تنها به هیچ وجه از این فرصت استفاده نکردند، بلکه درصدد تبدیل فرصت‌های ارزشمند به تهدید هستند.

مبلغ تاکید کرد: این طیف نمایندگان از یک سو باید بدانند که این روش‌ها به هیچ وجه در راستای مصالح ملی و عمومی جامعه نیست و آنان را بیش از پیش در افکار عمومی و در حوزه‌های انتخابیه خود منزوی می‌سازد و از سوی دیگر نمی‌تواند آنان را نزد مردم نسبت به تحرکات غیر منطقی سال‌های گذشته که باعثبروز مشکلات اساسی برای جامعه و کشور شد، تبرئه نماید.

وی عنوان کرد: راه درست و منطقی آن است که در رفتارهای نامعقول خود تجدیدنظر نموده و با بازسازی بینش‌ها و روش‌های خود و اعتراف به خطاهای بزرگی که در گذشته مرتکب شده‌اند، سعی در جبران آنها نمایند.

مبلغ با اشاره به مخالفت افراطیون مجلس نسبت به توصیه‌های رئیس مجلس گفت: طبیعی است که روش‌های افراطی حدو‌مرزی نمی‌شناسد و حتی حریم خویشتن را نیز در می‌نوردد. یعنی آنها به دلیل روش‌های افراطی نه تنها در مقابل دولت سنگ‌اندازی می‌کنند، بلکه کار به جایی می‌رسد که نهاد مربوط به خود را نیز مورد تخطئه و مشکل‌سازی قرار می‌دهد از سوی دیگر بسیاری از نمایندگان هستند که متوجه این شرایط بوده و درصدد تعامل و همدلی با سایر قوا هستند که در اثر این تعامل، مشکلات به تدریج حل فصل و کشور به آرامش می‌رسد.

وی با بیان اینکه عقلای مجلس تحرکات افراطیون داخل مجلس را بر نمی‌تابند، گفت: آنها در مقابل این رفتارها موضع‌گیری می‌کنند و این امر به جای آنکه روی جریانات افراطی تاثیر مثبت داشته باشد، به دلیل نگاه‌های افراطی آنان واکنش‌های تندتری را در پی داشته و نتیجه آن تخطئه نهاد مجلس توسط جریان تندرو است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز