خبرگزاری کار ایران

ظریف در دیداربا همتای لهستانی: / ۱ /

روابط اقتصادی دو کشور در شأن امکانات آنها نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۲۷

دراین سفر موضوعات مختلف و همکاریهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد بحثو رایزنی در حوزه‌ها ی مطالعاتی بحثداشتیم که دراین رابطه یک یادداشت تفاهم برای همکاری‌های موسسات مطالعاتی امضا شد.

وزیر ا‌مور خارجه کشو‌رمان گفت: روابط اقتصادی دو کشور در شأن امکانات وتوانمندیهای آن‌ها نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد جواد ظریف وزیر ا‌مور خارجه کشو‌رمان درنشست خبر‌ی خود با وزیر امور خارجه لهستان گفت: ایران ولهستان یک رابطه تاریخی بیش از ۵۰۰ ساله دارند که همراه با ارتباط بین مردم دوکشور و روابط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

وی ادامه داد: دراین سفر موضوعات مختلف و همکاریهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی مورد بحثو رایزنی در حوزه‌ها ی مطالعاتی بحثداشتیم که دراین رابطه یک یادداشت تفاهم برای همکاری‌های موسسات مطالعاتی امضا شد.

ظریف خاطر‌نشان کرد: قرار شد گفتگو‌ها در سطح معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد لهستان و همتای ایرانی ادامه یابد.

وزیر امورخارجه کشورمان با بیان اینکه در این مذاکره در خصوص موضوعات منطقه‌ای مانند اوکراین و سوریه وهمچنین مذاکرات با ۱ + ۵ مورد تبادل نظر قرار گرفت؛ تصریح کرد: این گفتگو سازنده بود، امیدوارم زمینه همکاریهای بیشتر فراهم شود.

وی با تاکید براینکه روابط اقتصادی دو کشور در شأن امکانات وتوانمندیهای آن‌ها نیست، اذعان داشت: روابط اقتصادی باید افزایش یابد و سطح مذاکرات و همکاری‌ها نیز باید بالا برود، امیدوارم این گفتگو مقدمه‌ای برا ی مراودات دو کشور به نفع مردم و صلح وثبات درمنطقه باشد

در ادامه وزیر امور خارجه لهستان به سفر ده سال پیش خود به تهران اشاره کرد و گفت: ما ده سال پیش هنگامی که معاون وزیر امور خارجه بودیم با یکدیگر دیدار داشتیم وبسیار خوشحالم که زمینه برای اینکه بعد از ده سال به تهران بیایم فراهم شد.
وی با تشکر از مه‌مان نوازی‌های ایرانیان ابراز داشت: در روابط خوب دو کشور تاکید می‌کنم و روابط ما برپایه موافقت نامه منعقد شده در سال ۱۹۲۶ است که باید ادامه یابد.

وزیر امور خارجه لهستان با تاکید برا ینکه ایران برای ما کشوری مهم است به مذاکرات ایران و گروه ۱ + ۵ اشاره کرد واظهار داشت: امیدوارم ایران به صورت نهایی میان خود و اتحادیه اروپا در مورد پرونده هسته‌ای به توافق نهایی برسد.

شیکروسکی افزود: موافقت نامه مقدماتی توسط ایران رعایت می‌شود و امیدوارم ایران راهی پیدا کند که جوامع بین المللی را قانع کند که فعالیت‌هایش در حوزه هسته‌ای صلح آمیز است.

وی با اشاره به بحران سوریه خاطر نشان کرد: ما درباره فاجعه‌ای که درسوریه رخ می‌دهد بحثکردیم و قصد داریم تا اقداماتی را انجام بدهیم که از نابودی سوریه جلوگیری کند.

وزیر امور خارجه لهستان درباره مسائل رخ داده در اکراین نیز گفت: درباره عوارض رخ داده در اکراین نیز صحبت کردیم و درباره اتفاقات رخ داده در این کشور به آقای وزیر امور خارجه توضیحاتی دادم و من به خاطر اقدامات و اتفاقاتی که در کریمه[بخشی از کشور اکراین] رخ داده است مجبور هستم سفرم را کوتاه کنم و به لهستان برگردم؛ امیدوارم رئیس جمهور روحانی مرا ببخشند که مجبورم به کشورم برگردم و اهمیت اتفاقات کریمه را دریابند و امیدوارم که صحبت‌هایمان در ورشو ادامه بدهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز