خبرگزاری کار ایران

یازدید از بافت های فرسوده منطقه ۱۵

کد خبر : ۱۴۹۸۲۴

بافت های فرسوده تلفیقی از مسائل و مشکلات کالبدی و اجتماعی است، لذا ضرورت دارد نگاه ما به نوسازی، نگاهی اجتماعی باشد.

ایلنا: ‌ مدیرعامل جدید سازمان نوسازی شهر تهران صبح روز پنج شنبه ۸ اسفند ماه پس از جلسه با شهردار منطقه ۱۵ از پروژه های نوسازی و وضعیت بافت های فرسوده منطقه ۱۵ بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، " عباداله فتح الهی " در جلسه ای که با حضور شهردار منطقه ۱۵ برگزار شد جهت همکاری با شهرداری این منطقه به منظور تسریع در روند نوسازی بافت های فرسوده اعلام آمادگی کرد.

فتح الهی با بیان این که از سال های گذشته مداخلاتی جهت نوسازی بافت های فرسوده در منطقه ۱۵ صورت گرفته است، عنوان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا بافت های فرسوده این منطقه هر چه سریعتر نوسازی شوند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد: شهرداری تهران در اجرای پروژه های کلانی همچون احداثبزرگراه امام علی(ع)، صدر، نیایش، ساماندهی خطوط مترو، بوستان ولایت، پارک نهج البلاغه و… رکورد دار بوده و در حال حاضر مباحثمربوط به حمل و نقل ترافیک، آلودگی هوا و بافت های فرسوده از چالش های عمده ی شهرداری است.

فتح الهی ضمن اشاره به معضلات و مشکلات ساکنان بافت های فرسوده، تصریح کرد: بافت های فرسوده تلفیقی از مسائل و مشکلات کالبدی و اجتماعی است، لذا ضرورت دارد نگاه ما به نوسازی، نگاهی اجتماعی باشد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اعلام این که ضرورت شکل گیری سازمان ها و شرکت ها تسهیل و تسریع در روند امور نهادهای مرجع می باشد، گفت: وظیفه سازمان نوسازی سرویس دهی مضاعف در فرآیند نوسازی و تسهیل و کمک به شهرداری های مناطق در اجرای این مهم است.

فتح الهی با تأکید بر ضرورت دسترسی به همفکری یکپارچه در کلیه مناطق در خصوص نگاه اجتماعی، چگونگی ورود، امکانات، پتانسیل ها و… در نوسازی بافت های فرسوده، یادآور شد: تدوین بسته تسهیلات تشویقی کاربردی مختلف برای مناطق برخوردار و غیر برخوردار به منظور ترغیب سرمایه گذاران و جلب مشارکت ساکنان در نوسازی امری ضروری است و سازمان نوسازی آماده همکاری با شهرداری منطقه ۱۵ برای تسهیل و تسریع در روند نوسازی بافت های فرسوده این منطقه است.

علی اکبر انجمنی، شهردار منطقه ۱۵ نیز ضمن خیر مقدم به مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، خاطرنشان کرد: نوسازی بافت های فرسوده یکی از دغدغه های شهردار محترم تهران است و تاکنون جلسات کاری زیادی در این زمینه در منطقه ۱۵ برگزار شده است.

انجمنی با بیان این که جلسه ویژه بافت های فرسوده سه شنبه هر هفته با حضور مدیران و مسئولان، اعضاء شورایاری، معتمدین محل و… در منطقه برگزار می شود، یادآور شد: با تلاش هایی که انجام گرفته تقریباً کار به ثمر نشسته است، اما مردم انتظار دارند هرچه سریعتر شاهد تغییرات عمده در این منطقه باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت اصلاح برخی دستور العمل ها برای تسریع و ترغیب ساکنان در نوسازی و تدوین بسته تسهیلات تشویقی مناسب، بر اهمیت نقش دولت در نوسازی تأکید کرد.

در ادامه این جلسه گزارشی از وضعیت بافت های فرسوده و روند نوسازی در منطقه ۱۵ از سوی حاضرین ارائه شد و سپس مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به همراه شهردار منطقه از پروژه های ارغوان، طوبی، یاس، خوب بخت، مبعثو پاسارگاد بازدید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز