خبرگزاری کار ایران

مسئول یگان حفاظت میراثفرهنگی کردستان خبر داد:

دستگیری ۱۴ نفر حفار غیر مجاز در کردستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۸۰۴

یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با هرگونه متخلف و حفار غیر مجاز در سطح استان و کسانی که از بین برنده میراثتاریخی هستند طبق ضوابط و مقررات با آن‌ها برخورد قانونی انجام خواهد داد.

ایلنا: مسئول یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از دستگیری تعداد ۱۴ نفر حفار غیر مجاز در طول یک ماه گذشته در سطح شهرستان‌های کامیاران، بانه و قروه خبرداد.
سرهنگ غلام حسین امیری ضمن بیان این مطلب به ایلنا گفت: تعداد ۵ نفر از این حفاران غیر مجاز در منطقه نجقیوی شهرستان کامیاران دستگیر شدند که از آن‌ها یک دستگاه فلزیاب و وسایل حفاری کشف و ضبط شد.
وی تصریح کرد: تعداد ۸ نفر از این حفاران نیز در شهرستان قروه دستگیر شدند که این افراد در حین حفاری در داخل یک منزل مسکونی دستگیر و تعدادی ادوات و وسایل حفاری از آن‌ها کشف و ضبط شد.
امیری افزود: یکی از این افراد نیز در شهرستان بانه شناسایی شد که تعداد ۱۲ قلم اشیاء که دارای ارزش تاریخی و فرهنگی و مربوط به دوره اسلامی بوده‌اند کشف و همچنین از این شخص یک قبضه سلاح گرم نیز کشف و ضبط شد.
مسئول یگان حفاظت میراثفرهنگی کردستان گفت: این افراد باهمکاری بازرسان و نیروهای یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیروهای انتظامی استان کردستان دستگیر و تحویل مقامات قضایی استان داده شده‌اند.
وی یادآور شد: یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در راستای حفاظت از میراثکهن استان و همچنین حفظ بنا‌ها و آثار تاریخی، آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات و همکاری کسانی است که در حفظ آثار تاریخی و میراثکهن این استان سهیم هستند.
امیری افزود: همچنین این یگان با هرگونه متخلف و حفار غیر مجاز در سطح استان و کسانی که از بین برنده میراثتاریخی هستند طبق ضوابط و مقررات با آن‌ها برخورد قانونی انجام خواهد داد.
وی در پایان سخنانش تلفن‌های تماس با یگان حفاظت اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و. گردشگری استانم کردستان را ۲۲۷۸۵۵و۲۲۵۵۴۴۰ عنوان کرد وگفت: این نهاد آماده شنیدن نظرات و پیشنهادات و انتقادات مردم میراثدوست و حافظ میراثفرهنگی و تاریخی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز