خبرگزاری کار ایران

معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل خبر داد؛

خروج بیش از یک میلیون ۲۰۰ هزار خودروی فرسوده

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۴۶

از مجموع یک میلیون و ۲۸۹ هزارو ۷۰۰ دستگاه خودروی فرسوده بیش از ۴۶۰ هزار خودروی سواری، ۵۰۰ هزار وانت، ۶۷۰۰ دستگاه تاکسی، ۲۱۱هزار کامیون و حدود ۱۶هزار دستگاه اتوبوس تشکیل داده که باید از رده خارج شوند.

مجری طرح جمع آوری خودروهای فرسوده با اشاره به این که فرسودگی خودروها، میزان آلایندگی را ۷۰ درصد و میزان مصرف سوخت را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۳۰ درصد از تصادفات ناشی از فرسودگی خودروها است.

به گزارش ایلنا، امیر حسین مینایی اظهار داشت: طرح جمع آوری و اسقاط خودروهای فرسوده با هدف کاهش آلودگی هوا، کاهش میزان مصرف سوخت و همچنین کاهش تصادفات از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته و در این راستا، طرح آسمان من با هدف تسریع در این روند و همچنین کوتاه کردن دست واسطه‌ها و ایجاد ارتباط مستقیم میان مالکان خودروهای فرسوده و مراکز اسقاط خودرو، از زمستان سال جاری آغاز بکار کرد.

وی با اشاره به این که فرسودگی خودروها، میزان آلایندگی را ۷۰ درصد و میزان مصرف سوخت را ۲۰ درصد افزایش می‌دهد گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، ۳۰ درصد از تصادفات ناشی از فرسودگی خودروها است.

مشاور رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور افزود: طرح آسمان من، طرح اسقاط خودروهای فرسوده است که مالکان به ازای اسقاط خودروهای فرسوده خود، از کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی بهره مند می‌شوند.

مینایی با تاکید بر این که مبلغ کمک بلاعوض و تسهیلات دولتی از سال آینده نسبت به مبالغ فعلی کاهش پیدا خواهد کرد، افزود: در مدت کمتر از یک ماه از اجرای فاز نخست طرح آسمان من، تعداد ۱۷۱ هزار شماره تماس از مالکان خودروهای فرسوده در سراسر کشور ثبت شده است که به مرور در حال تخصیص به مراکز اسقاط و بازیافت خودرو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ابطال کارت سوخت موتورسیکلت‌های فرسوده گفت: مطابق قانون، ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده نیز در دستور کار ستاد حمل‌ونقل سوخت کشور قرار گرفته است.

همچنین محمد حیدری معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت و حمل و نقل در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه چه تعداد خودروی فرسوده از رده خارج خواهند شد گفت: تعداد خودروهای فرسوده بالغ بر یک میلیون و ۲۸۹ هزارو ۷۰۰ دستگاه است که از این تعداد ۴۶۰ هزار خودروی سواری، ۵۰۰ هزار وانت، ۶۷۰۰ دستگاه تاکسی، ۲۱۱هزار کامیون و حدود ۱۶هزار دستگاه اتوبوس تشکیل داده و باید از رده خارج شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز