خبرگزاری کار ایران

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت گرفت؛

افزایش ۲۲ درصدی صادرات میعانات گازی

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۷۰۳

۱۰ هزار و ۹۲۴ تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۹ هزار و ۸۶۵ دلار طی بهمن ماه امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

در بهمن ماه سال جاری ۹۷۲ هزار و ۴۸۰ تن میعانات گازی به ارزش ۸۵۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۴۵۰ دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۳ درصد و از حیثارزش ۲۲ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایلنا، خداداد رحیمی مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، اظهار داشت: در مدت یادشده بیش یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۲۱۱ تن کالا شامل هوی اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، میعانات گازی، پارازایلین، سیمان و متانول به ارزش یک میلیارد و ۳۸۲ میلیون و ۴۶ هزار و ۹۷۱ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: این مقدار صادرات، در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۴ درصد و از حیثارزش ۳۱ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس خاطرنشان کرد: این محصولات عمدتا به کشورهای چین، ژاپن، امارات عربی متحده، هند، ترکیه، عراق، تایوان، تایلند، مالزی، ویتنام، افغانستان، پاکستان، ارمنستان، روسیه، موزابیک، مصر، سوریه، ترکمنستان، تاجیکستان، اوکراین، قطر، تانزانیا، فیلیپین، غنا، کنیا، آذربایجان، گرجستان، کره جنوبی و مکزیک صادر شده است.

رحیمی اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۹۲۴ تن کالا به ارزش ۱۳۲ میلیون و ۹ هزار و ۸۶۵ دلار طی بهمن ماه امسال از طریق اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وارد کشور شده است.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: کالاهای عمده وارد شده شامل تجهیزات پالایشگاهی و مواد شیمیایی مورد استفاده پتروشیمی ها و فازها بوده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۴۸ درصد و از حیثارزش ۶۹ درصد کاهش نشان می دهد.

رحیمی افزود: در این مدت ۲۶ تن کالا به ارزش ۷۸۴ هزار و ۷۳۶ دلار از این گمرک ورود موقت شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۹ درصد کاهش و از حیثارزش ۱۲۴درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: همچنین در طی این مدت ۱۰۴ تن کالا به ارزش۵۵۳ هزار و ۵۹۸ دلار تحت رویه ترانزیت خارجی به داخل کشور حمل شده دیده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۸۴ درصد کاهش و از حیثارزش ۹۱ درصد رشد نشان می دهد.

رحیمی خاطرنشان کرد: ۵۱۴ هزار و ۶۱۶ تن کالا به ارزش ۴۶۴ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۹۳۷ دلار تحت رویه کاپوتاژ به داخل کشور حمل شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۵۳ درصد و از حیثارزش ۷۱ درصد رشد نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۵۶۵ هزار و ۷۳۱ تن کالا غیرنفتی شامل محصولات تولیدی منطقه به ارزش ۵۳۰ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۲۱ دلار به خارج از کشور صادر شده است، اظهار داشت: در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۶ درصد و از حیثارزش ۵۰ درصد رشد نشان می دهد.

مدیرکل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: همچنین ۹۷۲ هزار و ۴۸۰ تن میعانات گازی به ارزش ۸۵۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۴۵۰ دلار از اداره کل گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به خارج از کشور صادر شده که در مقایسه با مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۳ درصد و از حیثارزش ۲۲ درصد رشد نشان می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز