خبرگزاری کار ایران

دومین همایش پیوندهای ادبی ایران و ترکیه در تهران

کد خبر : ۱۴۹۶۶۴

علاقه‌مندان می‌توانند مقالات خود را با موضوعاتی مانند دستورنویسی فارسی در ترکیه، واژه‌های فارسی در ترکی و ترکی در فارسی، عوامل گسترش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه، نقش استادان اعزامی در گسترش زبان و ادبیات فارسی و ترکی در دو کشور و نقش رسانه در گسترش روابط زبانی و ادبی دو کشور ارسال کنند.

ایلنا: به همت وابستگی فرهنگی ایران در استانبول دومین همایش بین‌المللی پیوندهای ادبی ایران و ترکیه اردیبهشت سال آینده در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، محورهای این همایش «پیوندهای ادبی ایران و ترکیه» به دو بخش کلی «ادبی» و «زبانی» تقسیم شده است. در بخش ادبی، موضوعاتی مانند پژوهش در اسطوره‌های فارسی و ترکی، مولوی‌پژوهی در ایران و ترکیه، پژوهش‌های ادبی ترکیه در ایران، پژوهشی در نسخه‌های خطی فارسی در ترکیه و ترکی در ایران، شهریارپژوهی در ایران و ترکیه، نقد و بررسی ترجمه آثار ادبی فارسی به ترکی و ترکی به فارسی، انجمن‌های ادبی فارسی در ترکیه و ترکی در ایران، مکتب‌های عرفانی در ادب فارسی و ترکی، پیشگامان گسترش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه و مقایسه ادوار ادبی فارسی و ترکی، مطرح شده است.

علاقه‌مندان همچنین می‌توانند مقالات خود را در محور زبانی این همایش با موضوعاتی مانند دستورنویسی فارسی در ترکیه، واژه‌های فارسی در ترکی و ترکی در فارسی، عوامل گسترش زبان و ادبیات فارسی در ترکیه، نقش استادان اعزامی در گسترش زبان و ادبیات فارسی و ترکی در دو کشور و نقش رسانه در گسترش روابط زبانی و ادبی دو کشور ارسال کنند.

۲۰ فروردین آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و ۱۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳، زمان نهایی ارسال اصل مقالات اعلام شده است. علاقه‌مندان باید مقالات خود را به نشانی الکترونیکی llrit @ atu. ac. ir ارسال کنند.

این همایش با همکاری دانشگاه های استانبول و علامه طباطبایی در روزهای ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ در دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

اولین همایش بین‌المللی پیوندهای زبان و ادبیات ایران و ترکیه از سوی وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول و با مشارکت دانشگاه‌های استانبول و علامه طباطبایی در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت سال جاری(۱۳۹۲) در مرکز فرهنگی «جمال رشید ری» استانبول برگزار شده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز