خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

وجود خیریه‌ها نشان از مشارکت مردم در امور خیر است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۵۸

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: وجود خیریّه‌ها در زنجان نشان از حضور مردم برای یاری رساندن به نیازمندان است.

ایلنا: مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: بیماران کلیوی با راه اندازی بخش پیوند در زنجان نیازی برای مراجعه به مرکز را نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام علی خاتمی در دیدار جمعی از مسئولان، اعضاء کمیته‌های ده گانه و هیئت امناء انجمن کلیوی زنجان افزود: ساخت پروژه تخصصی انجمن کلیوی زنجان امر خداپسندانه‌ای است که باید هر چه سریع‌تر به بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: خیریه‌ها در جریان کارهای یکدیگر قرار گیرند و از امکانات موجود به طور مشترک حداکثر استفاده را نمایند.

در این دیدار مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با ارائه گزارش پایان سال این انجمن گفت: انجمن کلیوی ایران به عنوان قدیمی‌ترین انجمن، ۱۷۰ شعبه نمایندگی و ۷۰ هزار بیمار کلیوی در سراسر کشور دارد.

محمدرضا طهماسبی با اشاره به اینکه انجمن کلیوی زنجان ۱۲۶۱ بیمار کلیوی دارد، افزود: از این تعداد بیمار کلیوی ۵۸۰ نفر پیوندی، ۴۰۰ نفر تحت مراقبت و پیشگیری و ۲۸۰ بیمار دیالیزی هستند.

وی تاکید کرد: بیمارستان ایجرود یک اتاق را برای بخش دیالیز اختصاص داده است که با رایزنی‌های انجام شده قرار است دو دستگاه دیالیز از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه به بخش دیالیز این بیمارستان اختصاص یابد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان خاطر نشان کرد: بخش دیالیز و دفتر انجمن همه شهرستان‌های زنجان که دارای بیمارستانند، فعال هستند.

محمدرضا طهماسبی تاکید کرد: بیماران کلیوی با راه اندازی بخش پیوند در زنجان نیازی برای مراجعه به مرکز را نخواهند داشت.

وی ۱۸ بند رسالت انجمن کلیوی زنجان را تا پایان امسال انجام شده عنوان کرد و گفت: رسالت انجمن در مقابل مردم حفظ سلامتی بیماران، رفاه حال آنان و رفع نیازهای خانواده‌های آنان است.

مدیر انجمن کلیوی زنجان به آمار نزدیک پیوند و دیالیز اشاره کرد و افزود: فرهنگ سازی این انجمن با کمک کمیته‌های ده گانه از ورود ۴۰۰ نفر به چرخه دیالیز کاسته است.

محمدرضا طهماسبی به تفاهم نامه‌های منعقد شده با مراکز علمی اشاره کرد و ادامه داد: انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه زنجان، دانشگاه زنجان، دانشگاه علوم پزشکی، دانشکده الغدیر و آموزش و پرورش حس نوعدوستی در میان جوانان را افزایش داده و در پیشگیری از افزایش بیماری‌های کلیوی موثر است.

وی گفت: برنامه‌های زیر ساختی با هدف گذاری مشخص انجام شده و سایر خیریه‌ها نیز از آن‌ها بهره برداری می‌کنند.

مدیر انجمن کلیوی زنجان ادامه داد: دریافت مجوز ساخت اولین باشگاه فرهنگی و ورزشی، ارسال تابلو جایگزین تاج گل مجالس، برگزاری جلسه شورای هماهنگی خیریه‌ها، ساخت اولین پروژه تخصصی انجمن کلیوی، امضاء تفاهم نامه با آموزش و پروش، تشکیل اولین جلسه روحانیون و اولین جلسه شورای شهر برای ساماندهی سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر در جهت جلوگیری از احتباس ادراری از طرح‌های ارائه شده انجمن کلیوی زنجان است.

طهماسبی تاکید کرد: ۲۲ اسفند ماه و به مناسبت روز جهانی کلیه برنامه‌ای با عنوان «یاد یاران» و با حضور بیماران، اعضاء، پیشکسوتان و به ویژه خیّرینی که به رحمت حق پیوسته‌اند، برگزار می‌شود.

عضو کمیته پزشکی انجمن کلیوی زنجان از دیگر سخنرانان این دیدار گفت: فرهنگ سازی در زمینه بیماری‌های کلیوی و افزایش سواد سلامت مردم ضروری است.

دکتر ایوب پزشکی فوق تخصص کلیه و عضو کمیته پزشکی انجمن کلیوی زنجان افزود: بیماری کلیوی سال‌ها بیمار را درگیر کرده که این مساله رسیدگی به درمان و خانواده را از او سلب می‌کند.

وی ادامه داد: با افزایش سرانه سلامت، سهم بیمار در پرداخت هزینه‌ها کم شده و بار درمان از دوش خیریه‌ها برداشته می‌شود و تامین اجتماعی و اشتغال بیمار و خانواده آنان بیشتر مورد توجه خیریه‌ها قرار می‌گیرد.

در این دیدار مسئول کمیته بانوان انجمن کلیوی زنجان گفت: دیدگاه کمیته بانوان در راستای اصلاح شیوه زندگی است.

صغری منتخبی افزود: داشتن جامعه سالم در گرو داشتن مادران سالم است.

گفتنی است یونس بازرگان مسئول کمیته مالی و پشتیبانی، مهندس مجید حدیدیان مقدم مسئول کمیته فنی و مهندسی و اسماعیل رحمانی مشاور انجمن کلیوی زنجان از دیگر سخنرانان این دیدار بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز