خبرگزاری کار ایران

مدیر کل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد زنجان:

رویکرد کمیته امداد توسعه محور است

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۶۴۳

مدیر کل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد به مزایای اجرای این طرح اشاره داشت و گفت: بحثبهره‌مندی از بیمه برای کودکان یتیم در قالب طرح طاها یک سرمایه بزرگ در آینده است.

ایلنا: مدیر کل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد گفت: بحثتوسعه محوری و آینده نگری امداد یکی از مقوله‌هایی است که در دستور اجرایی این نهاد بوده و سرپرستی امداد نیز به این امر توجه ویژه دارند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محسن سنایی در جریان سفر به زنجان در جلسه توجیهی طرح طا‌ها اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۴۰ طرح در حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد مستند شده و برای اجرای آن‌ها شیوه نامه و دستور العمل مربوط تهیه شده است.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های اجرایی کمیته امداد مبنای دینی دارد و بدون استثنا یک آیه قرآن، یک روایت و یا یک حدیثدر زمینه طرح‌های اجرایی کمیته امداد وجود دارد.

مدیر کل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد با اعلام جشن نیکوکاری، جشن عاطفه‌ها و جشن رمضان به عنوان جشن‌های ملی اذعان داشت: این جشن‌ها جزو مناسبت‌های ملی محسوب شده و هر سال یکبار اجرایی می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه بقیه طرح‌هایی اجرایی کمیته امداد به صورت مقعطی اجرایی می‌شود، تصریح کرد: هدف امداد از اجرای این طرح‌ها بهره‌مندی از ظرفیت خیرین در راستای توانمندسازی و رفع مشکلات جامعه هدف امداد است.

سنایی با اشاره به مشارکت مطلوب مردم کشور در طرح‌های مشارکتی کمیته امداد بیان کرد: خوشبختانه تحریم و تورم به مشارکت مردم تاثیر نداشته است و روز به روز شاهد افزایش مشارکت خیرین در طرح‌های اجرایی امداد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه پنجم توسعه پیش بینی میزان کمک‌های مردمی تا پایان سال جاری یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: به صورت تخمینی و بر اساس آمارهای روز که از استان‌ها دریافت شده است، تاکنون یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک مردمی در کشور دریافت شده است که پیش بینی می‌شود تا پایان سال این مبلغ به رقم ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

مدیر کل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد در ادامه به اجرای طرح طا‌ها بیمه آتیه ایتام نیز اشاره داشت و گفت: بحثتوسعه محوری و آینده نگری امداد یکی از مقوله‌هایی است که در دستور اجرایی این نهاد بوده و سرپرستی امداد نیز به این امر توجه ویژه دارند.

این مسئول ادامه داد: توانمندسازی و توسعه محور بودن خدمات امداد، موجب شده مسئولان این نهاد به صنعت بیمه سوق پیدا کرده و نسبت به بهره‌مندی مددجویان از مزایای آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح مذکور تا کنون برای برای افراد ۶ تا ۱۲ سال اجرایی شده است، اضافه کرد: برای اجرای این طرح چهار شرکت بیمه‌ای برای همکاری با امداد وارد عمل شد‌ه‌اند.

سنایی در ادامه به کاربردی شدن صندوق صدقات الکترونیک در کشور اشاره کرد و ابزار داشت: اجرای طرح الکترونیک شرایط خاصی دارد و برای استفاده از آن باید کارت‌های شهروندی موجود باشد.

این مسئول با اشاره به کاربردی شدن تعدادی از صندوق‌های الکترونیک در استان‌هایی همچون تهران، البرز و شیراز تصریح کرد: رویکرد امداد توسعه محور است و در تلاش هستیم که خدمت رسانی به محرومان با همکاری مومنان از طرق مختلف فراهم شود.

سنایی با بیان اینکه صندوق‌های الکترونیک به منظور سهولت در امر کمک به محرومان راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: خوشبختانه این طرح موفق عمل کرده است.

مدیر کل صدقات، انفاقات و امور اجرایی کمیته امداد در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در آستانه سال نو به صورت شبکه‌های نیکوکاری از مردم کشور خواست: امسال نیز همچون سنوات گذشته با حضوری گرم و صمیمی در این جشن ملی و معنوی شرکت کنند.

سنایی با بیان اینکه امداد متعلق به مردم است، گفت: امید داریم مردم کشور امسال نیز با حضور باشکوه در این جشن شادی بخش منازل خانواده‌های نیازمند به ویژه ایتام باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز