خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد:

اختصاص ۴۸۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای فاز دوم هدفمندی به بهداشت و درمان

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۸۰

با افزایش نه هزار میلیارد تومانی بخش دخانیات، اعتبار بودجه سلامت از مجموع ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۳۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به درآمد‌های اختصاصی است.

ایلنا: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس بند ب ماده ۳۴ قانون برنامه پنجم توسعه، ۴۸۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد یارانه‌های در بودجه سال آینده به بخش درمان اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرنگار «ایلنا» از زاهدان، «حسینعلی شهریاری» در نشست خبری در زاهدان اظهار کرد: بر اساس پیشنهاد دولت برای اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها، در بودجه مصوب شد تا از ۴۸ هزار میلیارد تومان درآمد این بخش، ۴۸۰۰ میلیارد به بخش درآمد تعلق گیرد.

وی در ادامه به پیشنهاد خود برای افزایش پنج درصد عوارض واردات خودرو‌های سواری اشاره کرد و افزود: از محل این درآمد با مجموع ۱۵۰ میلیارد تومان، ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس برای سراسر کشور خریداری می‌شود.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش به کشمکش حاصل از انتقال ۳۰۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه وزارت بهداشت به بیمه سلامت نیز اشاره کرد و گفت: واگذاری ۳۰۰۰ میلیارد تومان به بیمه سلامت ابهاماتی داشت، تجهیز بیمارستان‌ها با اولویت کمتر توسعه یافتگی آن‌ها و موضوع هیئت امنای ارزی از وظایف بیمه سلامت نبوده و این بخش مربوط به وزارت بهداشت است، این بخش از بودجه دوباره به کمیسیون تلفیق برگشت و درآنجا تصمیم گیری نهایی بر عهده معاون برنامه ریزی رئیس جمهور واگذار شد.

شهریاری همچنین از افزایش نه هزار میلیارد تومانی بودجه بهداشت و درمان کشور نیز خبر داد و اظهار کرد: با افزایش نه هزار میلیارد تومانی بخش دخانیات، اعتبار بودجه سلامت از مجموع ۲۵ هزار میلیارد تومان به ۳۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است، حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان از این اعتبار مربوط به درآمد‌های اختصاصی است.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس در بخش دیگری از صحبت‌های خود به وضعیت یارانه دارو پرداخت و ادامه داد: امسال دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه دارو پرداخت شده و برای سال آینده نیز دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه برای این بخش پیش‌بینی شده است.

وی در مورد اعتبارات پیش‌بینی شده برای سیستان و بلوچستان در قانون بودجه ۹۳ نیز اعلام کرد: دولت در قالب ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه برای محرومیت زدایی مناطق کمتر توسعه یافته برای سیستان و بلوچستان ۲۹۲ میلیارد تومان در لایحه بودجه پیش بینی کرده بود که در کمیسیون تلفیق مجلس ۳۱۵ میلیارد دیگر نیز به آن اضافه شده است.

عضو مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان ادامه داد: بیشترین اعتبار پیش بینی شده موضوع ماده ۱۸۰ قانون پنجم توسعه در لایحه بودجه امسال با ۶۰۰ میلیارد تومان، مربوط به سیستان و بلوچستان است. البته ۱۰۰میلیارد تومان دیگر نیز از محل اعتبارات خاص ریاست جمهوری برای استان پیش بینی شده که غیر از بودجه جاری استان است.

عضو ناظر شورای برنامه ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان با انتقاد از نحوه دعوت استان برای شرکت در جلسات این شورا، گفت: در مورد شورای برنامه ریزی سیستان و بلوچستان یک انتقادی که وارد است، یا دعوت نامه‌ای ارسال نمی‌شود یا در روز جلسه این دعوت نامه دریافت می‌شود که فرصتی برای حضور در استان پیش نخواهد آمد.

«شهریاری» در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اینکه چرا همواره سیستان و بلوچستان در سال‌های گذشته محروم مانده است، اظهار کرد: البته در استان کارهای زیادی شده است، خیلی از پروژه‌های موجود سیستان و بلوچستان مانند، راه آهن چابهار، گازرسانی، پتروشیمی چابهار، توسعه بندر، خط انتقال آب از زابل به زاهدان، خط انتقال آب از چابهار و… از مصوبات صفر آقای احمدی‌نژاد است که متاسفانه به خاطر مشکلات مالی نتوانستند کار را به جلو ببرند. این‌ها مشکلاتی است که امیدور به حل آن‌ها هستیم.

وی در ادامه از انتصابات استاندار نیز انتقاد کرد و با اذعان به اینکه استاندار سیستان و بلوچستان فرد توانمندی است، افزود: در مجموع آقای هاشمی فردی توانمند و با تجربه و دارای ارتباطات خوبی با مسئولان ملی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز