خبرگزاری کار ایران

آغاز چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های رشد به میزبانی مازندران

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۸۵

مرحله استانی چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از سوم الی هفتم اسفند ماه ۹۲ در استان مازندران برگزار می گردد.

ایلنا: چهل وسومین جشنواره بین المللی فیلم های رشد در مازندران آغاز به کار کرد.

جشنواره امسال به میزبانی شهرستان های ساری ناحیه ۲، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، رامسر، قائمشهر، محمود آباد و نوشهر برگزار می شود.

به گزارش " ایلنا " از ساری، " اسکندر عباسپور " گفت: مرحله استانی چهل و سومین دوره جشنواره بین المللی فیلم های علمی، آموزشی و تربیتی رشد از سوم الی هفتم اسفند ماه ۹۲ در استان مازندران برگزار می گردد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش مازندران بیان داشت: این جشنواره با هدف ارتقای سطح علمی و خلاقیت دانش اموزان هرساله برگزار می شود تا فرصتی برای رقابت دانش آموزان و فیلمسازان در عرصه آموزشی و حضور کشورهای مختلف باشد.

وی افزود: این جشنواره کمک شایانی است برای مسئولان و دانش آموزان تا با آموزش و پرورش در کشورهای دیگر آشنا شوند و بتوانند با تبادل فرهنگ، دانش و آگاهی خود را بالا ببرند.

عباسپور با بیان این که این جشنواره عرصه بسیار خوبی برای بهره گیری از توانایی های صنعت سینما در آموزش و پرورش می باشد تصریح کرد: نقش موثر آن در پیشبرد فرایند یادگیری و یاددهی است. همچنین آگاهی از تحولات و نوآوری های علمی - آموزشی و تربیتی کشورهای جهان نیز از دیگر اهداف این جشنواره می باشد.

وی با بیان این که تعداد میزبانان این دوره نسبت به دوره چهل و دوم در سال۹۱ افزایش داشته است، افزود: جشنواره امسال به میزبانی شهرستان های ساری ناحیه ۲، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، رامسر، قائمشهر، محمود آباد و نوشهر برگزار می شود.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش مازندران اظهار داشت: در این دوره از جشنواره در مرحله اول که از سوم الی دهم آبان ۹۲ در تهران برگزار گردید، تعداد ۱۲۶۳ حلقه فیلم ایرانی و ۲۶۹ حلقه فیلم خارجی به نمایش در آمد؛ که مجموعاً تعداد ۱۰۳ حلقه فیلم(۹۹ فیلم ایرانی و ۴ فیلم خارجی) جهت پخش در مرحله استانی انتخاب گردید. این در حالی است که در سال ۹۱ تعداد ۶۵ حلقه فیلم به نمایش در آمد.

وی با اشاره به این که دو نفر از دانش آموزان فیلم ساز استان نیز در دوره چهل و سوم جشنواره حضور داشتند تصریح کرد: فیلم های آنان نیز جزء فیلم هایی است که به اکران در می آید.

عباسپور خاطرنشان کرد: معمولاً در انتخاب این فیلم ها سطوح سنی مخاطبین لحاظ می شود و گروه های مختلف اعم از فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آنان می توانند این فیلم ها را ببینند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش مازندران گفت: در جشنواره چهل و دوم در سال قبل که در هفت شهرستان استان فیلم ها اکران شدند، در مجموع ۷۲۶۹۰ نفر بیننده فیلم ها بودند که از این تعداد ۵۸۹۶۳ نفر دانش آموز، ۵۹۵۹ نفر فرهنگی و ۷۷۶۸ نفر اولیاء دانش آموز بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز