خبرگزاری کار ایران

هجمه منتقدان و بلاتکلیفی کرسی ریاست؛

مشت‌هایی که بر پیکر بوکس می‌نشیند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۷۶

دوره ریاست ناطق نوری بر فدراسیون بوکس ۱۹ بهمن‌ماه گذشته به پایان رسید و تاکنون وزارت ورزش نه سرپرست جدیدی برای این فدراسیون معرفی کرده و نه مجوزی برای شرکت ناطق‌نوری در انتخابات صادر شده است.

بوکس به عنوان یکی از رشته‌های المپیکی و مدال‌آور ایران چندی است اوضاع بسامانی ندارد و بی ثباتی صندلی ریاست فدراسیون و انتقادات جمعی از ملی‌پوشان این فدراسیون را با چالش‌های تازه‌ای روبرو کرده است.

به گزارش ایلنا، از سوی دیگر تنش‌ها و درگیری که چندی پیش درمسابقات داخلی رخ داد جملگی مدیریت فدراسیون را با هجمه‌ای از انتقادات روبرو کرد. موج مخالفی که به نظر می‌رسد بیش از همه برای تحت فشار گذاشتن و پایان دادن به ریاست ۲۶ ساله " احمد ناطق نوری " مرد قدرتمند فدراسیون بوکس به راه افتاده است.

قرائن و شاهد گویای این واقعیت است که بواسطه بازنشسته بودن ناطق نوری، وی حمایت‌های لازم از سوی وزارت ورزش را نیز ندارد و اعلام بی طرفی وزارت در انتخابات موقعیت رئیس ۶ دوره فدراسیون بوکس را متزلزل کرده است.

دوره ریاست ناطق نوری بر فدراسیون بوکس ۱۹ بهمن‌ماه گذشته به پایان رسید و تاکنون وزارت ورزش نه سرپرست جدیدی برای این فدراسیون معرفی کرده و نه مجوزی برای شرکت ناطق‌نوری در انتخابات صادر شده است. برگزاری زمان انتخابات این فدراسیون نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد و همین موضوع انتقاداتی را نیز متوجه وزارت ورزش کرده است.

نصرالله سجادی معاون وزارت ورزش در این باره میگوید: ناطق نوری بازنشسته وزارت بهداشت است و کمیسیون اجتماعی دولت با درخواست مجوز حضور او در انتخابات فدراسیون بوکس مخالفت کرده است.

در همین حال ناطق نوری بواسطه ارتباط قوی با دولت تلاش پیگیری برای حضور مجدد در انتخابات فدراسیون بوکس دارد و حاضر نیست به سادگی صندلی ریاست فدراسیون را به هیچکدام از ۴ رقیب دیگر خود واگذار کند.

تلاش های ناطق نوری برای باقی ماندن در راس فدراسیون، به تازگی با موجی از انتقادات نسبت به مدیریت ناطق نوری از سوی ملی پوشان بوکس و چهره های سرشناس این رشته همراه شد و موقعیت رئیس فدراسیون را به چالش کشید.

در این میان انتقادهای تند یک چهره ورزشی نام آشنا تعجب جامعه ورزش را برانگیخت. محمد مایلی کهن که خود از بدنه وزارت ورزش و کارشناسان باسابقه به شمار می رود، دلیل ناکامی بوکس در کسب مدال را مدیریت ناطق نوری معرفی کرد و در واقع او را به گوشه رینگ برد.

مسعود مصطفوی بوکسور سابق تیم ملی طی سال‌های ۶۹ تا ۸۰ نیز انتقادهای شدیدی را در مورد مسئولان فدراسیون مطرح کرد. او به خط خبر می‌گوید: آقای‌ناطق بسیار آدم شایسته‌ای است اما برای این رشته دل نمی‌سوزانند و متاسفانه افرادی نظیر مقصودی که اشرافی در بوکس ندارد، این ورزش مدال آور را به نابودی کشیده‌اند. " صحبت‌هایی که به مذاق فدراسیون‌نشین‌ها خوش نیامد و پیامد آن او خیلی زود از تدریس و فعالیت در بوکس منع شد.

واقعیت این است که ظرف سال‌های گذشته بوکس از پشتوانه‌سازی، توجه به استان‌ها، حمایت از ملی پوشان و نخبگان، علم روز و اردوهای مستمر و تدارکات ویژه غافل بوده و این رشته بیشتر " درجا زده " تا پیشرفت کند. شاید مدیریت طولانی و یکنواخت بخشی از دلایل این بی توجهی ها باشد.

با تمام این انتقادات وارد و تنش‌های موجود به فدراسیون بوکس، ناطق‌نوری همچنان بر کرسی ریاست این فدراسیون تکیه زده و به نظر هم نمی‌رسد او به این راحتی‌ها حاضر شود فدراسیونی که ۲۶ سال در آن مدیریت کرده و کمترین حمایتی از او نشده به فرد دیگری واگذار کند.

به هرحال به اذعان تمامی کارشناسان، بوکس رشته مبارزه‌ای است که ظرفیت‌های آن بیش از آن چیزی است که تا امروز برای این رشته بدست آمده و مدیریت فدراسیون هم نقشی موثر در دستاوردهای اندک مدالی و موقعیت فعلی بوکس داشته است. بوکس قطعا در بازی‌های آسیایی نیز یکی از امیدهای طلایی ایران خواهد بود ولی ضربه هایی که امروز بر پیکر این رشته وارد می شود، بوکس را از اهداف اصلی خود دور می کند.

جریان یافتن تفکرات و نگاه جدید در مدیریت بوکس و تجدید نظر در ساختارهای گذشته قطعا مسیر دیگری را فرا روی این رشته صاحب پتانسیل در کشور قرار خواهد داد که می تواند افق های تازه ای از پیشرفت را به خانواده بوکس هدید کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز