خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات مطرح کرد؛

اعلام حمایت سوییس از کاندیداتوری ایران در شورای ITU

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۲۵

در نشست اکتبر ۲۰۰۲ اتحادیه جهانی مخابرات در مراکش هم کشور سوییس از کاندیدای ایران حمایت کرد و مشوق سایر کشور های اروپایی برای حمایت از کاندیداتوری ایران بود.

در دیدار سفیر سوییس با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دو کشور توافق اولیه خود را در خصوص حمایت های دو جانبه در مجامع بین المللی حوزه ICT اعلام کردند.

به گزارش ایلنا، محمود واعظی در دیدار خود با جولیو هاس سفیر سوییس در ایران اظهار داشت: ایران در نشست آینده اتحادیه جهانی مخابرات کاندیدای شورای ‏ ITU بوده و خواهان حمایت های سوییس در این شورا است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیش از این نیز حمایت های سوییس را در مجامع بین المللی حوزه ICT شاهد بوده‌ایم و دو کشور در این زمینه همکاری‌های خوبی داشته اند.

وی خاطر نشان کرد: در نشست اکتبر ۲۰۰۲ اتحادیه جهانی مخابرات در مراکش هم کشور سوییس از کاندیدای ایران حمایت کرد و مشوق سایر کشور های اروپایی برای حمایت از کاندیداتوری ایران بود.

وی با بیان این که کشور سوییس در اروپا موقعیت ویژه ای دارد، تاکید کرد: دولتمردان ایرانی همواره به دنبال احترام متقابل با کشور ها بوده و انتظار متقابل در این راستا را دارند.

واعظی در ارتباط با اتفاقات اخیر در کشور سوریه نیز گفت: مردم سوریه با وضعیت نامناسبی مواجه هستند و لازم است از هر گونه اقدامات بشر دوستانه برای حمایت و کمک به مردم این کشور حمایت نمود.

سفیر سوییس نیز ضمن استقبال از همکاری مسئولین وزارت ارتباطات در محافل بین المللی به ویژه اتحادیه جهانی مخابرات(ITU) با بیان این که نسبت به مذاکرات هسته ای صورت گرفته خوش بین هستیم گفت: تداوم چنین دیدار هایی می تواند برای گسترش روابط اقتصادی دو کشور مفید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز