خبرگزاری کار ایران

باهنر در نشست خبری: / ۵ /

من هم از بین کاندیدهای ریاست‌جمهوری روحانی را انتخاب می‌کردم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۸۱۴

مقوله حقوق شهروندی مقوله بسیار مهمی است که حتماباید دراین خصوص قانون داشته باشیم و حقوق شهروندی درفضاهای مجازی و فضاهای مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

نائب رییس‌مجلس شورای اسلامی گفت: اگر می‌خواستم از بین کاندیدهای موجود ریاست جمهوری یکی ر ا انتخاب کنم آقای روحانی را انتخاب می‌کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد رضا باهنر در ادامه نشست خبری امروز با اصحاب رسانه در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه مجلس قانون گذاری اقتصاد مقاومتی را چگونه عملیاتی خواهد کرد، اظهار داشت: سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بسیار مهم است. به خصوص در این برهه زمانی که با طرفین ۵ + ۱ در رابطه با مسائل سیاست خارجی در حال گفت‌وگوهستیم. اصلا کسی نباید تصور کند که مشکلات اقتصادی کشور ما در آنطرف مرز‌ها قابل حل است و ما درون کشور هم امکانات و هم نیروی انسانی و هم از اقتدار لازم برخوردار هستیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: مجلس، دولت و قوه قضاییه و مجمع تشخیص مصلحت نظام هر کدام در به ثمر رساندن سیاستهای اقتصادی کشور نقش ویژه‌ای دارند و مرکز پژوهشهای اسلامی چنانچه از قبل هم در رابطه با این موضوع همکاری داشته، الان هم اعلام آمادگی کرده است و مجلس با زهم اعلام آمادگی می‌کند که چنانچه دولت در رابطه با به ثمر رسیدن سیاستهای اقتصادی کشور احساس کند که به قانون جدیدی نیاز دارد و یا اینکه در قانون کمبودی وجوددارد وحتی در نقض قوانین گذشته ما حا‌ضریم که به صورت جدی با دولت همکاری کینم.

باهنر همچنین درپاسخ به سوال دیگری در مورد فن آوریهای نوین و مسئله تحریم‌ها گفت: مهم‌ترین بخش‌های تحریمی ما در کشور در رابطه با مسائل هسته‌ای ونظامی بود، اما می‌بینیم که ما در فن‌آوری‌های نو پیشرفتهای بسیار عظیمی داشته‌ایم وتوانمندی کشور بسیار بالاست و مسئله اقتصادمقاومتی یک شعار نیست، بلکه امکانی است که بعضا از آن غفلت می‌کنیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: ما اگر از یک تکنولوژی خارجی هم استفاده می‌کنیم، باید انتقال تکنولوژی جز لاینفک قرارداد‌هایمان باشد و یکی دیگر از بخشهای اقتصاد مقاومتی این است که هر کاری را که در کشور مشابه آنرا می‌توانیم انجام بدهیم لازم نباشد حتما‌ آنرا از خارج وارد کنیم.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درخصوص تشکیل کمیته مشترکی در رابطه با پیگیری طرح سوال از وزرا درمجلس، اظهار داشت: این کمیته، کمیته‌ای که به صورت رسمی شکل گرفته باشد نیست و ما یکی از اعضای هیت رئیسه را مامور کردیم که در این جلسات چنانچه مشکلات قبل از طرح رسمی سوال قابل پیگیری باشد این کار را انجام دهند که هفتاددر صد سوال‌ها در این مرحله حل می‌شود و بخش دیگری از سوالات در کمیسیون‌های ما حل خواهدشد.

باهنر در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران دررابطه با توصیه مرحوم عسگر اولادی در خصوص بحثآشتی ملی و آزادی موسوی وکروبی از حصر اظهار داشت: در حال حاضر مقوله‌ای به نام اشتی ملی مطرح نیست ولازم هم نیست که مطرح باشد و ۲۲ بهمن امسال‌‌ همان آشتی ملی بود و مردم نشان دادندکه بصیرتشان بصیرت عمیقی است. اما اینکه توصیه‌های مرحوم عسگر اولادی توصیه‌هایی بود که مذاکرات انجام بشود این کار‌ها دارد انجام می‌شود ومسئله حصر نیز یک مسئله ویژه‌ای است و درخصوص فتنه گران سال۸۸ حداکثر رافت اسلامی اعمال شده است و همچنان هم ادامه دارد و این مقوله‌ای نیست که دارای بحثسیاسی باشد، بلکه جرم سنگینی اتفاق افتاده ومسولین باید بروند وپیگیری کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی دیگر ازخبرنگاران مبنی براینکه آیا آقای روحانی اصلاح طلب است یا اصولگرا، اظهارداشت: درروزمه سیاسی آقای روحانی چه قبل و چه بعد از انقلاب رد پایی از اصلاح طلبی دیده نمی‌شود وایشان از زمانی که در مجلس سوم وچهارم نیز حضور داشتند جلساتی را تشکیل می‌دادند به اسم جلسه عقلا و در آن جلسات کارهای غیر سیاسی حکومت را پیگیری می‌کردند.

وی در ادامه این مطلب افزود: اما اینکه ما گلایه داریم که ایشان از جناح اصولگرا کمتر استفاده کردند، این یک بحثجداگانه است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: کاندیدای اصلی آقای خاتمی نیز آقای روحانی نبود، بلکه خاتمی آقای روحانی را در بین کاندیداهای موجود ترجیح دادند ودر واقع بخشی از آرای آقای روحانی متعلق به اصولگرا‌ها بود و واقعیت این بودکه مردم و افکار عمومی از تندرویهای اصلاح طلبی و احمدی نژادی خسته شده بودند و به اعتدا ل پناه بردندو بنده هم اگر می‌خواستم از بین کاندیدهای موجود ریاست جمهوری یکی ر ا انتخاب کنم آقای روحانی را انتخاب می‌کردم.

باهنرد‌ر پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگار‌ان در خصوص طرح کنترل شنود وزارت اطلاعات در خصوص اشخاصی خاص گفت: مقوله حقوق شهروندی مقوله بسیار مهمی است که حتماباید دراین خصوص قانون داشته باشیم و حقوق شهروندی درفضاهای مجازی و فضاهای مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با مسئله کوی دانشگاه در سال۸۸ و تاکید رهبری برای برخورد با حمله کنندگان به کوی و اینکه درحال حاضر دانشجویانی که متهم بوده‌اند مجددا احضار شده‌اند، گفت: کسانی که محاکمه شدند در محاکمه‌شان تجدید نظر شده و این یک پروژه کاملا مشخص وجدی است که هرنهادی وظیفه خودش را انجام می‌دهد وقوه قضاییه هم در حال انجام وظیفه خود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز