خبرگزاری کار ایران

در پی تمایل شرکتهای هواپیمایی خارجی برای همکاری در ایران مطرح شد؛

نحوه همکاری شرکتهای خارجی هنوز مشخص نیست

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۶۹۹

در پی فرصت شش ماهه کاهش تحریم‌ها علیه ایران شرکت‌های خارجی تولید کننده هواپیما و قطعات در پی آن هستند تا از فرصت ایجاد شده برای همکاری و فروش قطعات خود استفاده کنند اما در حال حاضر برای اعمال نظر درخصوص چگونگی و زمان آن زود است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در پی مذاکرات صورت گرفته در ژنو از جمله بخش‌هایی که برای همکاری با ایران به تکاپو افتاده‌اند شرکت‌های بزرگ تولید کننده هواپیما و قطعات هستند که از آن جمله می‌توان به " بویینگ " و " جنرال الکتریک " اشاره کرد.

علیرضا جهانگیریان رییس سازمان هواپیمایی در خصوص واردات قطعات هواپیما به خبرنگار ایلنا گفت: در پی فرصت شش ماهه کاهش تحریم‌ها علیه ایران شرکت‌های خارجی تولید کننده هواپیما و قطعات در پی آن هستند تا از فرصت ایجاد شده برای همکاری و فروش قطعات خود استفاده کنند اما در حال حاضر برای اعمال نظر درخصوص چگونگی و زمان آن زود است.

وی افزود: هنوز در خصوص همکاری برای واردات قطعات هواپیما هیچ‌چیز مشخص نیست و مسئله‌ای شفاف و روشنی برای مطرح کردن وجود ندارد.
بر اساس این گزارش سخنگوی شرکت جنرال الکتریک آمریکا که بزرگ‌ترین سازنده موتورهای جت در جهان است، از سال ۲۰۰۴ خواستار کسب مجوز فروش قطعات یدکی هواپیما به ایران بوده و هم‌اکنون با مساعد شدن اوضاع خواسته خود را دوباره مطرح کرده است.
البته شرکت‌های مشابه اروپایی هنوز در این رابطه اقدامی نکرده‌اند که علت آن را می‌توان در روشن نبودن موضع اتحادیه اروپا و همچنین اعمال فشار کاخ سفید بر روی این شرکت‌ها جستجو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز