خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی:

بسته سیاستی توسعه اشتغال پایدار تهیه شده است

کد خبر : ۱۴۷۶۶۵

با توجه به پتانسیل‌هایی که در این استان وجود دارد، فارس می‌تواند در منطقه جنوب و جنوب غربی کشور نقش بازار کار معین را ایفا کند.

شیراز – ایلنا: معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت: کار و تلاش موجب معنویت‌بخشی به انسان است و در این زمینه کمیته امداد امام خمینی(ره) انسان‌هایی را که به هر دلیل فراموش شده‌ و عقب نگه داشته شده‌اند را مجدد در فرآیند اشتغال‌زایی و کارآمدی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز حسن طایی که در صبح امروز شنبه ۳اسفند در جشن اشتغال و خودکفایی ۸۰۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در شیراز سخن می‌گفت، با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های عظیم فارس در حوزه‌های مختلف به خصوص در زمینه نیروهای انسانی خلاق و تحصیلکرده افزود: با توجه به پتانسیل‌هایی که در این استان وجود دارد، فارس می‌تواند در منطقه جنوب و جنوب غربی کشور نقش بازار کار معین را ایفا کند.

وی افزود: در حال حاضراستان فارس در حوزه اشتغال، به نسبت مشکلات کمتری دارد و این خستگی کارجو از عدم انطباق نیاز کارفرما با تخصص و توانایی دانش آموختگان است که از مشکلات فعلی بازار کار این استان، کل کشور و حتی در سطح جهان به شمار می‌رود.

طایی در ادامه از تهیه بسته سیاستی توسعه اشتغال پایدار خبر داد و ضمن دعوت از مدیران و کار‌شناسان مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سطح کشور جهت ابراز نظر پیرامون این بسته تصریح کرد: با استفاده از تمامی ابزارهای علمی و آکادمیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین شورای عالی اشتغال و نظرات و ایده‌های مختلف این بسته تهیه شده تا راهگشای حفظ اشتغال و کاهش نرخ رشد بیکاری تا رسیدن به تراز مناسب باشد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستار پیگیری و رفع مشکلات برخی بنگاه‌های تولیدی شد و اذعان داشت: اولویت نخست باید بر رفع مشکلات بنگاه‌های در معرض خطر تعطیلی باشد تا علاوه بر رفع مشکلات، ظرفیت‌های تولید نیز افزایش یابد چراکه با توجه به هزینه و سرمایه زیادی که جهت ایجاد یک فرصت شغلی لازم است، ابتدا باید به کمک کارگاه‌های تکمیل شده و یا بالای ۷۵ درصد پیشرفت، شتافت.

دکتر طایی همچنین با اشاره به شعرچو وا نمی‌کنی گره‌ای، خود گره مباش؛ ابرو گشاده باش چو دستت گشاده نیست، ادامه داد: در هر جایگاه و مسئولیتی که هستید باید تلاش کنید که از پس مشکلات بازار کار برآیید وهمه همت خود را در جهت حل مشکلات سرمایه گذاران به کار ببندید و با برخورد مناسب و دل گرمی و امید به آینده از هیچ سعی و کوششی دریغ نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز