خبرگزاری کار ایران

شهرداری تبریز و دادگستری آذربایجان شرقی تفاهم نامه همکاری امضا کردند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۵

این تفاهم نامه جهت پیشگیری از انباشته شدن پروند‌ها و تحقق بخشیدن به شعار رعایت حقوق شهروندی و همچنین تسریع در امور رسیدگی به شکایات و پروندهای قضایی، امضا و مورد استقبال مقامات قضایی استان قرار گرفت.

ایلنا: شهردار تبریز گفت: تفاهم نامه همکاری بین دادگستری استان آذربایجان شرقی و شهرداری کلانشهر تبریز به امضاء رسید.
به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی هدف از امضای این تفاهم نامه را افزایش زمینه‌های مختلف همکاری اعلام کرد و افزود: این تفاهم نامه جهت پیشگیری از انباشته شدن پروند‌ها و تحقق بخشیدن به شعار رعایت حقوق شهروندی و همچنین تسریع در امور رسیدگی به شکایات و پروندهای قضایی، امضا و مورد استقبال مقامات قضایی استان قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: انعقاد این تفاهم نامه، آموزش و توانمندسازی طرفین، تبادل اطلاعات و آمار مربوط به جرایم مختلف را سهل نموده و عامل بازدارنده مناسبی در مقابل پدیده‌های جرم خیز و آسیب‌های اجتماعی خواهد بود.
شهردار تبریز با بیان اینکه بر اساس این تفاهم نامه، طرفین متعهد شدند جهت سامان دهی و پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز همکاری‌های لازم را تحقق بخشند، خاطرنشان کرد: کاهش جرایم در حوزه‌های مربوط به شهرداری و کاهش دعاوی مطروحه در دادگاه‌ها، همکاری لازم در خصوص پیشگیری از وقوع جرم از طریق طراحی‌های محیطی، همکاری در تدوین پیوست پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی برای پروژه‌های عمران شهری و ساخت و ساز‌ها را جمله موضوعات این تفاهم نامه است.
وی همچنین بر لزوم رویکردهای فرهنگ محور در جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: در راستای ارتقای آگاهی‌های عمومی و شناسایی کانون‌های آسیب خیز، مقرر شد تا طرفین در خصوص برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، هم اندیشی‌ها، مشاوره برای شهروندان و مددکاری، برنامه‌های آموزشی با موضوعات حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی و جشنواره‌های فرهنگی و اجتماعی همکاری‌های لازم را به عمل بیاورند.
نجفی تاکید کرد: به منظور تحقق این تفاهم نامه و تعیین حوزه‌ها و موضوعات جدید همکاری، کمیته مشترکی متشکل از دو نفر از نمایندگان هر یک از طرفین این تفاهم نامه، تشکیل و در خصوص موضوعات مربوطه تصمیمات لازم را را اجرایی خواهند کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز