خبرگزاری کار ایران

از سوی لاریجانی؛

سیاست‌گذاری مجلس برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی ابلاغ شد

کد خبر : ۱۴۷۵۱۱

کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش های مجلس: لازم است مرکز پژوهش های مجلس، معاونت ها و دفاتر مختلف مرکز را مکلف نماید تا مطالعات لازم جهت عملی نمودن سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی را مدون کنند تا از طریق کمیسیون های تخصصی مجلس پیگیری شود.

رئیس مجلس پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب، مواردی را به نایب‌رئیس دوم مجلس، مرکز پژوهش‌ها، کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی، رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴ و دبیر کارگروه اقتصادی ابلاغ کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی، پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی موارد زیر را ابلاغ نمود:

۱. آقای محمدرضا باهنر نائب رئیس مجلس: سازوکار ونحوه اجرایی نمودن سیاست‌ها از طریق کمیسیون‌ها و مرکز پژوهش‌های مجلس را تدوین و جهت تصمیم گیری در هیات رئیسه مجلس مطرح نماید.

۲. آقای کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: لازم است مرکز پژوهش‌های مجلس، معاونت‌ها و دفا‌تر مختلف مرکز را مکلف نماید تا مطالعات لازم جهت عملی نمودن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مدون کنند تا از طریق کمیسیون‌های تخصصی مجلس پیگیری شود.

۳. کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی: لازم است محور کار کمیسیون‌ها اجرایی نمودن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی باشد و براساس آن بررسی لازم جهت تدوین قوانین مربوطه صورت گیرد. در این زمینه از مطالعات مرکز پژوهش‌ها و کار‌شناسان دولت و معاونت قوانین استفاده شود و کمیسیون‌های تخصصی برنامه‌ها برای اقدامات خود را ارائه نمایند.

۴. آقای فولاد گر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اصل ۴۴: به دلیل اهمیت موضوع، لازم است با همفکری کمیسیون‌های تخصصی و دولت، کمبود‌ها و کاستی‌های قانونی مشخص و اولویت‌ها و پیشنهادات مربوطه هر چه سریع‌تر به مجلس تقدیم شود.

۵. آقای رضا عبداللهی دبیر کارگروه اقتصادی: نتیجه بررسی‌های مرکز پژوهش‌ها و کمیسیون‌های تخصصی و انجمن‌های علمی و فنی، برای ساماندهی امر در حوزه اقتصاد مقاومتی جهت تصمیم گیری ارائه گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز