خبرگزاری کار ایران

رهامی در کنگره حزب اراده ملت:

بدون احزاب به دموکراسی نمی‌رسیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۴۷۵

اگر می‌خواهیم دموکراسی حاکم شود باید از حاکمیت افراد به تدریج به حاکمیت احزاب برویم. متاسفانه سرنوشت دولت و مجلس در احزاب تعیین نمی‌شود، بلکه در محافل مشخص می‌شود و پاسخگو هم نیستند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه بدون احزاب به دموکراسی نخواهیم رسید، اظهار داشت: باید از حاکمیت افراد بیرون بیاییم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام و المسلمین محسن رهامی در ششمین کنگره حزب اراده ملت ایران که صبح امروز در سالن تلاش برگزار شد، گفت: التزام به دموکراسی لازمه‌اش احزاب، فعالیت آن‌ها و آزادی آن‌ها است و این مسئله می‌تواند معیار دموکراسی و اجرای قانون اساسی باشد و صرف قانون اساسی و انتخابات، آزادی و دموکراسی تحقق نمی‌یابد.

وی ادامه داد: میزان ارزیابی دموکراسی کیفیت گردش قدرت است و اینکه چقدر احزاب در این مسئله موثر هستند. ملاک ما برای ارزیابی آقای روحانی و دولت درچهار سال آینده این است که احزاب، سندیکا‌ها، کانون‌ها و تشکل‌ها چه قدرتی پیدا کرده‌اند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با تاکید بر اینکه در دنیا وظیفه تثبیت قدرت بر عهده نهادهای مدنی است، خاطر نشان کرد: دموکراسی از روی آسفالت تعیین نمی‌شود. بلکه در اتاقهای فکر احزاب تعیین می‌شود و صرفا تجمعات خیابانی بدون پشتوانه اتاقهای فکر و خرد جمعی چیزی است که امروز در اکراین می‌بینیم.

رهامی با بیان اینکه بدون احزاب به دموکراسی نخواهیم رسید، اظهار داشت: باید از حاکمیت افراد بیرون بیاییم هر چند که من نمی‌خواهم نقش بزرگان اصلاحات رانادیده بگیرم. الان که بحثانتخابات مجلس مطرح است، این اشخاص هستند که با سران اصولگرا دیدار می‌کنند و نه احزاب و باید دانست که میانگین اشتباه احزاب از افراد کمتر است.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به وضعیت بد اقتصادی تصریح کرد: اگر از حزب بیرون می‌آمدیم می‌گفتیم که این فرد از کدام حزب آمده است و این حزب چه برنامه اقتصادی داشته است. متاسفانه ملاک ما افراد مختلف این است که چقدر افراد وسران نزدیک هستیم.

وی افزود: افرادی که می‌خواهند به مجلس بروند ابتدا خود را به افراد و سران نزدیک می‌کنند و بعد در لیستهای انتخاباتی قرار می‌گیرند باید در این انتخابات آتی کارنامه انتخابات شورا‌ها را ملاک قرار داد و دید که چقدر افراد و احزاب به تعهدات حزبیشان پایبند بوده‌اند.

عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه بخشی ازدوستان می‌گویند اگر در سال ۸۴ تدبیر داشتیم این هشت سال رخ نمی‌داد، اذعان داشت: اگر می‌خواهیم دموکراسی حاکم شود باید از حاکمیت افراد به تدریج به حاکمیت احزاب برویم. متاسفانه سرنوشت دولت و مجلس در احزاب تعیین نمی‌شود، بلکه در محافل مشخص می‌شود و پاسخگو هم نیستند.

وی در پایان تاکید کرد: اگر برای مجلس بخواهیم کاری بکنیم باید برای احزاب وقت بگذاریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز