خبرگزاری کار ایران

قول می‌دهم در بازی‌های آسیایی چند مدال بگیریم؛

بلوطی: حاشیه‌سازان جودو یاد شب اول قبر بیفتند!

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۳۹۱

از قول من بنویسید آن کسی که مانع اعزام تیم ما به آن مسابقات شد، یاد شب اول قبر بیفتد و از تمامی جامعه جودو به خصوص آرش میراسماعیلی حلالیت بطلبد.

دبیر فدراسیون جودو گفت: وضعیت کنونی جودو بسیار خوب است و در بازی‌های آسیایی اینچئون نه تنها دو مدال دوره گذشته را تکرار می‌کنیم، بلکه شخصا قول می‌دهم در این مسابقات چند مدال بگیریم.

محمد بلوطی در حاشیه برگزاری مسابقات جودوی جام فجر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص اوضاع و احوال جودوی کشور به سوالات مطرح شده پاسخ داد که در ادامه می‌خوانید:

سطح رقابت‌های جام فجر تهران چطور بود؟

- این مسابقات برای دومین بار است که توسط هیات تهران برگزار می‌شود که امسال نیز شاهد برگزاری رقابت‌های خوبی هستیم. دستاندرکاران برگزاری این مسابقات، کارشان را بلدند تا به این ترتیب شاهد انجام بازی‌هایی فوق‌العاده باشیم.

در این مسابقات چهره‌های جدیدی هم شناسایی شدند؟

- بله، به ویژه جودوکاری به نام مهدی برغمدی که در آینده نزدیک بیشتر از او خواهیم شنید.

فقط یک نفر؟

- ببینید معمولا در هر تورنمنت، پیدا کردن ۵ چهره کار سختی است و حتی در ژاپن نیز اینگونه نیست. به نظرم برغمدی بهترین جودوکار این دوره از مسابقات بود که اگرچه طلا نگرفت، اما آینده درخشانی در جودو دارد.

گویا از مسئولان فدراسیون تنها میراسماعیلی آن هم برای دقایقی در سالن حضور داشت و خبری از رئیس فدراسیون نبود.

- میراسماعیلی از آغاز رقابت‌ها تا ظهر در سالن بود. ضمن اینکه رستگار به دلیل برگزاری جلسه در وزارت ورزش نتوانست در سالن حضور پیدا کند.

در مورد تیم ملی، آیا سفر به تورنمنت آذربایجان قطعی شده؟ چون براساس ابلاغیه وزارت ورزش، تیم‌های ورزشی ما مگر در موارد مهم، نمی‌توانند در رویدادهایی که در این کشور برگزار می‌شود، شرکت کنند.

- ما در حال پیگیری و انجام مقدمات سفر به آذربایجان هستیم. با این حال اگر به ما اعلام کنند به این کشور نرویم، قطعا این اعزام را لغو خواهیم کرد. البته ۲ اعزام دیگر به گرجستان و ترکیه نیز در پیش داریم که برای سفر به این ۲ کشور، مشغول انجام کارهای آن هستیم.

آیا فدراسیون اعتبار لازم برای این ۲ برنامه برون‌مرزی را در اختیار دارد؟

- به خاطر تغییر و تحولات در کمیته ملی المپیک، اختصاص بودجه به فدراسیون‌ها از جمله فدراسیون جودو به تاخیر افتاد. از این رو منتظر تثبیت شرایط مدیریتی مسئولان جدید کمیته ملی المپیک هستیم تا منابع مالی این اعزام‌ها تامین شود.

سال آینده بازی‌های آسیایی اینچئون کره را در پیش داریم. آیا با توجه به شرایط کنونی جودوی ما، حداقل دو مدال دوره گذشته این مسابقات تکرار می‌شود؟

- تمامی تلاش ما این است که بهترین نتیجه را کسب کنیم چون بازی‌های آسیایی برای کل ورزش ما مهم است.

در بازی‌های آسیایی گوانگژو، ۲مدال جودوی کاروان ایران توسط رودکی بدست آمد، اما این جودوکار در حال حاضر جایی در تیم ملی ندارد و به عبارتی دعوتش نمی‌کنند. با این شرایط می‌خواهید بهترین نتیجه را در اینچئون بگیرید؟

- اولا اینکه درهای تیم ملی همواره به روی رودکی و تمامی جودوکاران کشورمان باز است. تا وقتی که رودکی برای جودوی ایران مسابقه می‌دهد، کل مجموعه تیم ملی از حضور وی استقبال می‌کنند. ثانیا، بنده شخصا به شما قول می‌دهم در بازی‌های آسیایی کره چند مدال بگیریم.

در مورد رودکی که می‌گویید درهای تیم ملی بر روی همه از جمله وی باز است، چرا تا به حال هیچ‌کس از مسئولان فدراسیون با او جلسه برگزار نکرده‌اند تا صحبت‌هایش را بشنوند؟

- این حرف درست نیست. بنده شخصا به منزل وی رفتم و با او صحبت کردم. رودکی ورزشکاری است که همیشه دید مثبت داشته و مسائلی که بین او و فدراسیون مطرح شده، بیشتر رسانه‌ای بوده است.

اما بین حرف و عمل مسئولان فدراسیون تناقض دیده می‌شود. سرمربی تیم ملی می‌گوید رودکی مشکلی برای بازگشت ندارد، اما رستگار علیه رودکی مصاحبه می‌کند و باعثدوری این قهرمان خوب آسیا از تیم ملی می‌شود.

- همانطور که گفتید آخوندزاده گفته رودکی می‌تواند به اردو برگردد. میراسماعیلی هم گفته مشکلی در این خصوص وجود ندارد و رستگار هم از این قضیه استقبال می‌کند.

البته مساله رودکی یکی از صدها مشکل جودوی ماست، جودویی که وضعیت اسف‌باری دارد. این را قبول دارید؟

- بنده نه تنها معتقد نیستم شرایط جودو به قول شما اسف‌بار نیست، بلکه به نظرم وضعیت جودو خوب است! متاسفانه در شلوغ کاری‌هایی که اخیرا شده، موفقیت‌های جودوی کشور به خصوص مدال‌های جواد محجوب و امیر قاسمی‌نژاد گم شده است.

خیلی‌ها معتقدند کل کارهای فدراسیون را مدیر تیم‌های ملی انجام می‌دهد. یک نفر می‌تواند جودو را اداره کند؟

- چنین چیزی امکان ندارد.

علاوه بر قهرمانان و مربیان خوبی که در این سال ها کنار گذاشته شده و یا حتی خانه‌نشین شده‌اند، برخی از مسئولان فدراسیون نیز عطای کار را به لقایش بخشیدند، از جمله درخشنده دبیر سابق فدراسیون که می‌گفت در کار او دخالت می‌شود و البته یک نفر تمامی کارهای فدراسیون را انجام می‌دهد. در این مورد چه می‌گویید؟

- عمر مدیریتی هر کس محدود است و به هر حال وی دیگر نتوانست در فدراسیون ادامه کار بدهد.

اما درخشنده مدت زیادی نبود که دبیری فدراسیون را برعهده گرفته بود.

- من فکر می‌کنم مسائل مهمتری در جودو وجود دارد که باید به آن پرداخته شود. چرا رسانه‌ها از تیم نوجوانان نمی‌نویسند که در مسابقات آسیایی اخیر ۷ مدال گرفت؟

اما در همین رقابت‌ها، تیم جوانان که جزو ۳ تیم برتر آسیا بود رتبه تاریخی یازدهم آسیا را کسب کرد.

- بله، اما این تیم نوجوانان است که آینده جودو را تضمین می‌کند.

در دوره قبلی مسابقات آسیایی در چین‌تایپه، مسئولان فدراسیون می‌دانستند تیم ما از حضور در رقابت‌ها محروم شده، اما تیم را به مالزی بردند و بعد از چند ساعت حضور در این کشور و صرف چند میلیون به کشور بازگشتند…

- از قول من بنویسید آن کسی که مانع اعزام تیم ما به آن مسابقات شد، یاد شب اول قبر بیفتد و از تمامی جامعه جودو به خصوص آرش میراسماعیلی حلالیت بطلبد. این شخص و دوستانش به دلیل خودخواهی‌شان اجازه ندادند تیم ملی مملکت‌شان در مسابقات آسیایی شرکت کند…

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز