خبرگزاری کار ایران

دیدار کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با قائم مقام وزیر امور خارجه

کد خبر : ۱۴۶۵۵۰

نباید از موضوع کمک‌های انسانی سوء استفاده سیاسی شود و دغدغه و ملاحظات مردم و دولت سوریه در سودجویی گروه‌های تروریستی از این مقوله انسانی نیز در نظر گرفته شود.

آنتونیو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان عصر دوشنبه با قائم مقام وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و درباره موضوعات مورد علاقه و مرتبط با امور آوارگان و نقش کشورمان در حمایت از این سازمان در این ارتباط گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی سرمدی، قائم مقام وزیر امور خارجه در این دیدار تاکید کرد: رویکرد جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین کشورهای پذیرنده و میزبان مهاجران و آوارگان خارجی به خصوص از کشور افغانستان، مبتنی بر معیارهای انسانی است.

او هم‌چنین با اشاره به سابقه همکاری‌های تنگاتنگ و خوب ایران با کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان، به تسهیلات و کمک‌های شایان دولت و مردم مهمان‌نواز کشورمان در میزبانی از آوارگان افغانی اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با تثبیت و تقویت شرایط سیاسی به خصوص بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برنامه‌های مربوط به بازگشت داوطلبانه آوارگان افغانی به کشورشان با حمایت و کمک سازمان ملل متحد و نقش آفرینی سازنده کشورهای خارجی در کمک به تثبیت ثبات و امنیت در افغانستان تداوم یابد.

قائم مقام دستگاه دیپلماسی کشورمان هم‌چنین با اشاره به به دیدگاه اصولی و انسانی ایران به بحران سوریه، بر موضع اصولی ایران درباره ضرورت حل و فصل این بحران از ابتدای شروع آن از طریق راهکار سیاسی تاکید کرد.

وی با یادآوری لزوم اولویت بحثکمک‌های انسانی به مردم این کشور در تمامی نقاط سوریه به صورت عادلانه و متوازن، به کمک‌های مستمر مردم و دولت ایران به مردم سوریه اشاره کرد و خاطرنشان کرد که ایران همه ظرفیت و توان خود را برای کمک به مردم سوریه در همکاری تنگاتنگ با سازمان‌های بین‌المللی به‌کار می‌گیرد و در عین حال تاکید می‌کند که نباید از موضوع کمک‌های انسانی سوء استفاده سیاسی شود و دغدغه و ملاحظات مردم و دولت سوریه در سودجویی گروه‌های تروریستی از این مقوله انسانی نیز در نظر گرفته شود.

آنتونیو گوترس، کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان نیز در این دیدار از دیدگاه و اهتمام انسان‌دوستانه دولت و مردم ایران در میزبانی و کمک به آوارگان خارجی در داخل ایران و دیگر مناطق تقدیر و تشکر کرد.

او هم‌چنین تداوم همکاری و تعامل ایران با کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان درباره کمک به آوارگان افغانستانی به خصوص در دوره تغییر و تحولات سیاسی در این کشور را خواستار شد.

گوترس هم‌چنین با تایید ضرورت سودجویی نکردن برخی طرف‌ها از مقوله کمک‌های بشردوستانه به آوارگان سوری، به پیوند مولفه‌های امنیت و توسعه انسانی اشاره کرد و بر نقش کلیدی کشورهای مهم و با نفوذ در منطقه از جمله ایران برای کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات مردم سوریه به خصوص کمک به آوارگان این کشور و تسهیل روند ارسال کمک‌های بشردوستانه به مناطق جنگ زده و آسیب دیده از خشونت‌ها و اقدامات تروریستی تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز