خبرگزاری کار ایران

از سوی وزیر کشور مطرح شد:

ضرورت شبکه سازی NGO های حوزه کاهش تقاضا مواد مخدر در سطح منطقه

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۰۶

هم‌اکنون نیز ۱۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در درمان و بازتوانی معتادان در سطح کشور فعال هستند و این سطح از عملکرد به معنای برخورداری از کارنامه‌ای موفق برای برگزاری این نشست در شرایط کنونی است.

ایلنا: وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: شبکه‌سازی سازمان‌های مردم نهاد حوزه کاهش تقاضا مواد مخدر در سطح منطقه، محملی برای همکاری‌های بیشتر این سازمان‌ها در کشورهای منطقه خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " عبدالرضا رحمانی‌ فضلی " در دومین همایش منطقه‌ای شبکه‌سازی سازمان‌های مردم‌نهاد حوزه کاهش تقاضای مواد و کاهش آسیب که در محل سازمان ایرانی مجامع بین‌المللی برگزار شد، گفت: سمن‌های شرکت‌کننده در این همایش با انگیزه دستیابی به هدفی ضروری و اثربخش یعنی شبکه‌سازی در زمانی مناسب گرد هم آمده‌اند و اینجانب ضمن آنکه تئوری کارکردگرایانه و تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد را تائید می‌کنم، در دیدگاهی ساختارگرایانه، شبکه‌سازی میان آن‌ها را قابل توجیه می‌دانم، چنانچه سابقه تاریخی تشکیل این سازمان‌ها نیز موید این امر است.

وی افزود: ضرورت کمک به معتادان و مقابله با قاچاق موجب تشکیل سازمان‌های مردم‌نهاد شده و از طرفی نیاز به مبادله اطلاعات و هم‌افزایی برای ارتقای توانمندی‌ها نیز شبکه‌سازی را امری ضروری کرده است که در این راستا برگزاری این همایش، پاسخی به یک نیاز منطقه‌ای بود که ضرورت آن مدت‌ها بود، احساس می‌شد.

دبیرکل ستاد گفت: ایران به عنوان یکی از کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر، تاکنون هزینه‌های مالی سرسام‌آور و خسارات جانی جبران‌ناپذیری را متحمل شده است اما با اتخاذ راهبرد متوازن، مقابله با عرضه و کاهش تقاضا توانسته بیش از ۸۰ درصد کل فعالیت‌های درمان، کاهش آسیب و اقدامات پیشگیرانه را با مشارکت بخش خصوصی به سازمان‌های مردم نهاد هدایت کند.

رحمانی‌فضلی ادامه داد: هم‌اکنون نیز ۱۲۰۰ سازمان مردم‌نهاد در درمان و بازتوانی معتادان در سطح کشور فعال هستند و این سطح از عملکرد به معنای برخورداری از کارنامه‌ای موفق برای برگزاری این نشست در شرایط کنونی است.

وی اظهار داشت: آنچه که به‌عنوان یک برنامه مطلوب برای ایران محسوب می‌شود، تجربه برگزاری این نشست در تمامی کشورهای منطقه است؛ ضمن آنکه تهران تجربه برگزاری اولین نشست سازمان‌های مردم نهاد کشورهای عضو اکو را در دی ماه ۸۹ در کارنامه خود دارد و در‌‌ همان نشست، هیئت‌های شرکت‌کننده با تاسیس دبیرخانه شبکه و شبکه‌سازی سازمان‌های مردم نهاد در سطح منطقه موافقت کردند تا این امر در آینده محملی برای همکاری‌های بیشتر سازمان‌های مردم نهاد کشورهای منطقه در حوزه کاهش تقاضا باشد.

وی با بیان اینکه امروز از بهترین فضا برای برگزاری چنین نشستی برخوردار هستیم، گفت: ما در این دولت اعتقاد راسخ داریم تا ضمن دستیابی به مردم‌سالاری دینی، تشکیل، دوام و قوام جامعه مدنی و تحقق توسعه پایدار را از طریق مشارکت آحاد مردم به ویژه بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد محقق نماییم.

رحمانی‌فضلی در ادامه حمایت و تقویت سمن‌ها را جزء لاینفک برنامه‌های خود دانست و گفت: از هر فرصتی جهت تقویت این نهاد‌ها استفاده می‌کنم و در هر مناسبتی بر ضرورت استمرار این سیاست‌ها تاکید دارم، چرا که معتقدم سمن‌ها برخاسته از بطن مردم هستند و به واسطه هم زبانی و همسانی با آن‌ها، با هزینه کم می‌توانند اطلاعات مورد نظر را به دست آورده و به سهولت اهداف و برنامه‌هایشان را توجیه کنند.

وی تصریح کرد: سمن‌های فعال در بخش مبارزه با مواد مخدر از حمایت‌های مردمی بیشتری برخوردارند و در کشور ما این حمایت به دلیل رویکرد اجتماعی دولت، حمایت مضاعفی را به دنبال دارد و امیدوارم بتوانیم با مبادله تجربه‌های موفق در کشورهای منطقه، مداخلات سازنده در بحث‌ها و جلب حمایت نهادهای بین‌المللی به این هدف مهم، ‌جامه عمل پوشانیده و زمینه یک حرکت منطقه‌ای را برای نجات انسان‌ها از این بلای خانمان‌سوز فراهم آوریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز