خبرگزاری کار ایران

سومین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز شهر و شهروند «تبریزیم» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۶۸

این جشنواره از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری کلانشهر تبریز با همکاری خانه نمایش برگزار می‌شود.

ایلنا: فراخوان سومین جشنواره نمایش‌های خیابانی و فضای باز شهر و شهروند «تبریزیم» منتشر شد.
به گزارش ایلنا این جشنواره از سوی سازمان فرهنگی هنری شهرداری کلانشهر تبریز با همکاری خانه نمایش در دو بخش تئا‌تر خیابانی و تئا‌تر مجسمه به همراه کارگاه‌های آموزشی تخصصی برگزار خواهد شد.
جشنواره با هدف تولید آثار نمایشی ممتاز مبتنی بر آموزش فرهنگ شهر و شهروندی، بازخوانی دوباره تعالیم مرتبط با مهارتهای زندگی شهری، بازنمایی و معرفی خدمات انجام گرفته توسط پرسنل خدوم شهرداری تبریز و سازمانهای وابسته، نمایش مشکلات و معضلات شهروندی در قالبهای هنری به منظور تلاش در جهت رفع و بهینه سازی رفتارهای اجتماعی، تلاش در جهت تحقق رعایت حقوق شهروندی توسط شهروندان، انعکاس هنرمندانه زیبایی‌های فضای شهری برگزار می‌شود.
آموزش اطلاعات اماکن و شماره تلفن‌های ضروری شهری، آموزش روش‌های افزایش ایمنی در منزل و پیشگیری از حوادثخانگی، آموزش روش استفاده از کپسول آتش نشانی و اطفا حریق، آموزش چگونگی گذرندان اوقات فراغت و تفریحات سالم، آموزش پیشگیری از رفتارهای پرخطر اجتماعی، آموزش فرهنگ صحیح مصرف خانواده و پرهیز از اسراف و تجملات، آموزش پرهیز از تخریب امکانات و تجهیزات شهری و مقابله با آن، معرفی شخصیت‌های تاریخی و انقلابی شهر(مفاخر)، معرفی هویت و تاریخ شهر و چگونگی گسترش آن، آموزش تغذیه صحیح و نحوه نگهداری از مواد غذایی، آموزش نحوه زندگی سالم پس از بازنشستگی(سالمندان)، آموزش نحوه همکاری و مشارکت شهروندان در نظافت عمومی شهر، آموزش نحوه تفکیک زباله از مبدا، آموزش نحوه رفتار شهروندان به هنگام بارندگی در شهر، آموزش چمن و درختکاری و طراحی باغ و باغچه، آموزش نحوه استفاده از اماکن و اموال عمومی و حفظ و نگهداری آن‌ها، آموزش چگونگی استفاده از معابر شهری در کاهش ترافیک و استفاده از پارکینگ‌ها، آموزش مزیتهای استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک در شهر، آموزش افزایش امنیت عابران با استفاده از محلهای خط کشی شده و پل‌های هوایی و رعایت قوانین عبور و مرور، آموزش فرهنگ آپارتمان نشینی، آموزش نحوه رعایت حقوق معلولین در شهر، آموزش شهروندان جهت عدم ایجاد سد معبر، آموزش استفاده از تولیدات داخلی و پرهیز از زندگی وارداتی، آموزش روشهای اصولی حمل و نقل نخاله‌های ساختمانی، آموزش روشهای مبارزه با حیوانات موذی، آموزش چگونگی کاهش آلودگیهای هوا، صوتی، بصری در شهر از جمله محورهای پیشنهادی جشنواره اعلام شده است.
بر پایه این گزارش در بخش تئا‌تر خیابانی و فضای باز این جشنواره شامل اجرای انواع نمایش در فضای باز بوده و جنبه رقابتی داشته و بخش اصلی جشنواره است.
بخش مجسمه تئا‌تر جشنواره به عنوان یک هنر چند وجهی مطرح بوده که ترکیبی از هنرهای مختلف از جمله هنرهای تجسمی و نمایشی است
آثار این بخش را از لحاظ گونه‌های هنری می‌توان جزو هنرهای اجرای(Performance Art) و هنرهای مفهومی(Conceptual Art) دانست. در این نوع از اجرا، بازیگر معمولا با کمک لباس و گریم شبیه مجسمه می‌گردد و با حرکات منقطع(Stop Motion) نسبت به اتفاقات پیرامون و در برخورد با مخاطبین خود سعی در القا مفاهیم مورد نظر را دارد. این نوع اجرا‌ها یا به صورت فردی یا جمعی و یا ترکیبی از ابزار و دکور و بازیگر اجرا می‌شود. این بخش به صورت غیر رقابتی خواهد بود.
این جشنواره همچنین دارای مقررات خاصی برای شرکت می‌باشد. که از آن جمله می‌بایست کلیه عوامل تولید نمایش اعم از نویسنده، کارگردان و بازیگران بایستی شهروند تبریز باشند. همچنین دانشجویان دانشگاههای تبریز می‌توانند در این جشنواره شرکت نمایندکه البته اولویت شرکت در جشنواره با گروه‌های بومی تبریز می‌باشد. تکمیل و ارسال فرم درخواست حضور در جشنواره و همچنین فرم مخصوص اطلاعات نمایش به همراه خلاصه سوابق کاری و تحصیلی کارگردان الزامی است.
برپایه این گزارش طرح‌های شرکت کننده نبایستی در هیچ جشنواره دیگری شرکت کرده باشند.
آثار ارسالی مسترد نخواهد شد.
همچنمین در ارسال آثار از هر نفر محدودیتی نیست و چنانچه دبیرخانه جشنواره در مرحله انتخاب آثار به بیش از دو نمایش از یک طراح و کارگردان رسید با مشورت خود کارگردان دو نمایش از ایشان به جشنواره راه پیدا خواهد کرد.
ستاد برگزاری جشنواره در تعیین محل اجرای نمایش‌ها مخیر بوده و هیچ مسئولیتی را در قبال ساخت و ساز دکور - لباس - گریم و چاپ مواد تبلیغاتی نمایش‌ها نمی‌پذیرد.
- پس از اعلام نتایج بازبینی جشنواره و بنا به تشخیص کار‌شناسان مربوطه به نمایش‌های پذیرفته شده کمک هزینه‌ای تا سقف ۵ میلیون ریال اختصاص خواهد یافت.
آخرین مهلت ارسال طرح‌ها تا هفتم فروردین ماه ۱۳۹۳ مصادف با روز جهانی تئا‌تر اعلام شده که نتایج بازخوانی یازدهم فروردین ماه ۱۳۹۳ اعلام خواهد شد
بازبینی آثار نیمه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ بوده و نتایج در پانزدهم اردیبهشت ماه سال آینده اعلام خواهد شد
جشنواره نیز ۲۰ اردیبهشت ماه مصادف با میلاد امام محمد تقی(ع) تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۳ برگزار خواهد شد.
به رتبه اول طرح و ایده لوح افتخار - تندیس جشنواره و هفت میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم طرح و ایده: لوح تقدیرونج میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه سوم طرح و ایده: لوح تقدیر - سی میلیون ریال جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت
همچنین رتبه اول بازیگری: لوح افتخار - تندیس جشنواره و ده میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم بازیگری: لوح تقدیرو هفت میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه سوم بازیگری: لوح تقدیر - پنج میلیون ریال جایزه نقدی دریافت خواهد کرد.
به رتبه اول کارگردانی نیز لوح افتخار - تندیس جشنواره وپانزده میلیون ریال جایزه نقدی، رتبه دوم کارگردانی: لوح تقدیروهشت میلیون ریال جایزه نقدی و رتبه سوم لوح تقدیر - شش میلیون ریال جایزه نقدی اختصاص می‌یابد.
نمایش بر‌تر هیئت داوران نیزدیپلم - تندیس جشنواره و بیست میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز