خبرگزاری کار ایران

اعتراض اصغر دشتی به وضعیت تالار مولوی و مدیریت دانشگاه تهران:

سعید اسدی باید درباره‌ی منشاء مشکلات شفاف‌‌سازی کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۴۷

اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران دانش کافی برای مدیریت یک سالن نمایش را ندارد و نتیجه دو سال گذشته گواه روشنی بر این مدعاست. / آیا آقایان با سعید اسدی مشکل داشتند که با آمدن مدیر جدید مسائل برطرف می‌شود؟!

ایلنا: اصغر دشتی، ‌ مدرس و کارگردان نمایش اعتقاد دارد؛ سعید اسدی باید خیلی واضح درباره فرد یا گروهی که موجب ادامه مشکلات مرکز تئاتر مولوی هستند؛ سخن بگوید تا افکار عمومی و مدیریت آینده بدانند مسئله از کجا ناشی می‌شود. این هنرمند همچنین معتقد است؛ اگر گروه‌های تئاتری در هر شرایطی به صحنه نروند، مسئولان اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران امکان دفاع از برنامه‌های ضعیف خود را پیدا نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دشتی در همین ارتباط اظهار کرد: سعید اسدی باید واضح و روشن با جامعه‌ی دانشگاهی و علاقه‌مندان به سرنوشت مرکز تئاتر مولوی سخن بگوید و روشن کند موانع بازسازی و پیشرفت فعالیت‌های تالار مولوی طی مدت اخیر چه فرد یا گروهی بوده است.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی بیفتد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دیگر نمی‌تواند در سخنانی خلاف واقع عنوان کند همه چیز طبق روال گذشته جریان دارد و رکودی در فعالیت‌ها شاهد نیستیم. البته اگر دوستان تئاتری هم در هر شرایطی نمایش اجرا نکنند؛ مدیران امکان ارائه آمار و دفاع از برنامه‌های غلط را پیدا نمی‌کنند.

سرپرست گروه تئاتر " دن کیشوت " به اجرای دو نمایش اخیر در تالار مولوی که با کمترین امکانات روی صحنه رفتند، اشاره کرد و گفت: یکی از این دو نمایش که با روشن کردن لامپ ۱۰۰ برای تماشاگران اجرا شد و گروه آقای دلخواه هم که برای روشنایی از سالن کوچک مولوی به سالن بزرگ کابل برق کشیده است. تلاش‌های قابل ستایش هنرمندان تئاتر و اجرا در هر شرایطی موجب می‌شود این آقایان امروز به خود اجازه دهند بگویند مولوی فعال است.

این هنرمند تصریح کرد: سعید اسدی باید به دور از احساسات، بسیار روشن و منطقی درباره مسائل پشت پرده صحبت کند تا مدیر بعدی که آقایان اعتقاد دارند امور را بهتر از قبل اداره خواهد کرد؛ نسبت به مشکلات پیش روی خود آگاهی کامل پیدا کند و اذهان روشن شود.

این کارگردان به صحبت‌های مدیرکل اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با رسانه‌ها درباره شرایط تالار مولوی و پذیرفته شدن استعفای سعید اسدی اشاره کرد و گفت: آیا اداره کل فرهنگی با حضور سعید اسدی مشکل داشته که مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران بیان می‌کند بعداز رفتن او و با آمدن مدیریت تازه مسائل برطرف می‌شود و شاهد رونق بیش از پیش تالار مولوی خواهیم بود؟

وی افزود: اعتقاد دارم اداره کل فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران دانش کافی برای مدیریت یک سالن نمایش را ندارد و نتیجه دو سال گذشته گواه روشنی برای این ادعاست. پس حالا که این توان وجود ندارد باید مرکز تئاتر مولوی را به متصدی قبلی، یعنی جهاد دانشگاهی بازگرداند تا این محل بهتر اداره شود.

دشتی همچنین نزدیک شدن به زمان برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی و از کار افتادن تالار مولوی را یکی دیگر از نگرانی‌ها دانست و عنوان کرد: در آستانه‌ی فرارسیدن زمان برگزاری جشنواره قرار داریم اما مولوی که همواره یکی از مهمترین محل‌های اجرای آثار دانشجویان است؛ وضعیت نامطلوبی دارد. نبودن این محل قطعا برای دبیرخانه و ستاد برگزاری جشنواره مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد.

این هنرمند خطاب به مسئولان وزارت علوم گفت: باید از این مسئولان سوال کنیم چطور تالار مولوی به عنوان یکی از کاربردی‌ترین مراکز اجرای آثار نمایشی دانشجویان که کارکرد علمی و آموزشی دارد چنین سرنوشتی پیدا می‌کند اما اهمیتی داده نمی‌شود.

وی ادامه داد: باقیمانده‌های مدیریتی از دولت گذشته همچنان در دانشگاه تهران فعالیت می‌کنند، در حالیکه این سال‌ها حساب خود را پس داده‌اند و لازم است وزارت علوم هر چه سریعتر و طی روزهای آینده اقدامی در این رابطه اقدام کند.

کارگردان و مدرس دانشگاه ضمن پاسخ به این سوال که چه پیشنهادهایی برای جلب توجه مسئولان به معضل پیش آمده وجود دارد؛ اظهار کرد: نمی‌دانم خانه تئاتر دانشگاهی چه می‌کند یا چه برنامه‌ای برای مواجه شدن با این اتفاق دارد. اما نیاز است، اساتید دانشگاه‌ها و کانون‌های نمایشی دانشکده‌های تئاتر کشور در برابر این مسئله واکنش نشان دهند. ولی قبل از هر اتفاقی سعید اسدی باید واضح درباره منشاء مشکلی که با آن مواجه هستیم صحبت کند و بگوید اصل ماجرا از سوی چه فرد یا افرادی هدایت می‌شود و با چه کسی مواجه هستیم.

صحبت‌های دشتی در شرایطی اتفاق می‌افتد که جعفر گل‌محمدی، مدیرکل اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران روز گذشته ضمن اعلام پذیرفته شدن استعفای سعید اسدی؛ از رسیدن بودجه، آغاز تعمیرات سالن و آینده پربارتر مرکز تئاتر مولوی سخن گفت. این در حالی است که تبدیل شدن تالار مولوی به محلی نیمه ویران، محصول مدیریت مسئولان دانشگاه تهران است و اجرای نمایش در مولوی طی یازده ماه گذشته حتی به اندازه‌ی انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. با وجود چنین شرایطی سخن گفتن از عدم رکود مهمترین مرکز تئاتر ایران صادقانه به نظر نمی‌رسد و بیشتر نشان دهنده‌ی ادامه رویکرد مدیران در ۸ سال گذشته است که قطعا باید اصلاح شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز