خبرگزاری کار ایران

توسط هم‌وطن بوشهری صورت گرفت؛

اهداء آبزیان دریایی به موزه مرکزی آستان قدس رضوی

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۳۸

گنجینهٔ آبزیان دریایی موزهٔ مرکزی آستان قدس رضوی شامل دو بخش نرمتنان(صدف وحلزون) و جانوران دریائی تاکسی‌درمی است که از مجموع هزار و ۲۸۲ قطعه اهدائی محمد سعید فواد وهبه حدود ۴۰۰ قطعه از گونه‌های مختلف در آن به نمایش درآمده است.

ایلنا: سه آبزی دریایی تاکسی درمی شده توسط یک هم‌وطن بوشهری به موزهٔ مرکزی آستان قدس رضوی اهداء شد.

به گزارش ایلنا، این آبزیان که توسط عبدالله میرشکاری به موزهٔ مرکزی آستان قدس رضوی اهداء شده، شامل یک کوسه‌ماهی ۵۵ سانتی‌متری، یک ماهی خاردار فوگل ۳۰ سانتی‌متری و هم‌چنین یک خرچنگ دریایی ۲۲ سانتی‌متری است.

در این مجموعهٔ اهدایی، خرچنگ تاکسی‌درمی شده نمونهٔ نادر به حساب می‌آید که تاکنون در این گنجینه وجود نداشته است و اهداءکنندهٔ آن تاکنون آبزیان دریایی شاخص بسیاری را به این گنجینه اهداء کرده‌اند.

شایان ذکر است، گنجینهٔ آبزیان دریایی موزهٔ مرکزی آستان قدس رضوی شامل دو بخش نرمتنان(صدف وحلزون) و جانوران دریائی تاکسی‌درمی است که از مجموع هزار و ۲۸۲ قطعه اهدائی محمد سعید فواد وهبه حدود ۴۰۰ قطعه از گونه‌های مختلف در آن به نمایش درآمده است.

ماهی مومیائی شدهٔ شیطان دریا و جانوران تاکسی درمی از قبیل ماهی فوگل، کوسه ماهی، لابستر، بچه تمساح، مارماهی، مادرمیگو(ام الروبیان)، لاک پشت، اسبک دریائی، ستاره دریائی، مرجان و… از جمله نمونه‌های موجود در این مجموعه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز