خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران:

نگرانی‌های مراجع و علما به کارگردان فیلم رستاخیز ابلاغ شده است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۰۲

به کارگردان فیلم رستاخیز نیز این نگرانی‌ها را ابلاغ کرده و گفته‌ایم توجه کند و اگر این فیلم قرار باشد اکران عمومی شود باید نگرانی‌های مراجع و علما رفع شود.

ایلنا: علی جنتی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) ظهر امروز(۲۹ بهمن) در حاشیه‌ی جلسه با نمایندگان ارامنه‌ی جهان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی پیرامون اعتراض تعدادی از علما و مراجع به محتوای فیلم رستاخیز گفت: ساخت این فیلم از نه سال پیش و در دولت قبل آغاز شده بود و بیش از ۹۰ درصد از این فیلم در دولت قبل ساخته شده است. البته این فیلم فیلم ارزنده‌ای است و بخشی از تاریخ اسلام را رعایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وی ادامه داد: درعین حال؛ ما دغدغه مراجع تقلید را درک می کنیم و به نگرانی آنها احترام می گذاریم و به کارگردان فیلم رستاخیز نیز این نگرانی‌ها را ابلاغ کرده و گفته‌ایم توجه کند و اگر این فیلم قرار باشد اکران عمومی شود باید نگرانی‌های مراجع و علما رفع شود.

وی با اشاره به نمایش داده شدن تصویر حضرت ابوالفضل(ص) در این فیلم گفت: یا باید چهره ایشان از فیلم حذف شود یا اینکه روی چهره ایشان هاله نور داده شود تا قداست ایشان حفظ شود.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره وضیعت بودجه به خصوص در امور قرآنی گفت: باید ببینیم چه مقدار بودجه برای وزارت ارشاد مصوب می‌شود و بعد براساس آن بودجه و همچنین الویت‌های خود برنامه‌ریزی کنیم.

وی ادامه داد: ما معتقدیم به جای آن که بودجه به صورت مساوی در همه بخشها تقسیم شود باید با الویت‌بندی به بخشهایی که الویت بیشتر و مهمتری دارند؛ توجه کرد.

وی همچنین درباره ترویج فرهنگ غربی توسط آموزش زبان گفت: متاسفانه کتابهایی که در بخش زبان در کشور تدریس می‌شود هدفش فقط آموزش زبان نیست بلکه بخشی از فرهنگ غربی را منتقل می‌کند به همین دلیل باید به سمتی برویم که در این بخش اصلاحاتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین باید تلاش کنیم تصاویری که در این کتابها استفاده می‌شود؛ در بحثتهاجم فرهنگی مبلغ تهاجم فرهنگی نباشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز