خبرگزاری کار ایران

یک سیاستمدار جوان مامور تشکیل دولت جدید ایتالیا می‌شود

کد خبر : ۱۴۶۳۵۹

انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری ایتالیا با «ماتئو رنزی» سیاستمدار ۳۹ ساله این کشور گفت‌وگو کرده و وی را مامور تشکیل کابینه‌ای احتمالا ائتلافی کند.

«جورجو ناپولیتانو» رئیس‌جمهوری ایتالیا پس از چند روز پر فراز و نشیب در سیاست این کشور، امروز – دوشنبه - یک نامزد جوان را برای تشکیل دولت به حضور می‌پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، انتظار می‌رود رئیس‌جمهوری ایتالیا با «ماتئو رنزی» سیاستمدار ۳۹ ساله این کشور گفت‌وگو کرده و وی را مامور تشکیل کابینه‌ای احتمالا ائتلافی کند.

رنزی در صورت راضی کردن احزاب حاضر در پارلمان به نخست‌وزیری وی، جوان‌ترین رئیس دولت ایتالیا پس از جنگ جهانی دوم خواهد بود.

ماتئو رنزی حتی نماینده پارلمان نیست و در حال حاضر شهردار فلورانس است. وی که تلاش می‌کند با نمایش چهره‌ای متفاوت نسبت به حلقه سیاستمداران ایتالیایی نظر مردم را به خود جلب کند، هفته گذشته طراح رای‌گیری درون‌حزبی برای برکناری «انریکو لتا» نخست‌وزیر سابق بود.

رنزی برای رسیدن به سمت نخست‌وزیری به حمایت «آنجلینو آلفانو» معاون نخست‌وزیر سابق نیاز دارد؛ مردی که سیاست‌های راست‌گرایانه و محافظه‌کارانه‌اش در زمینه‌های مختلف از جمله درباره مالیات، تفاوت‌های زیادی با دیدگاه‌های ماتئو رنزی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز