خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز حوادثو فوریت‌های پزشکی:

حوادثوی‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از ۶۱۷مصدوم برجای گذاشت

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۴۲

نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۶۱۷ نفر را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

ایلنا: رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی وزارت بهداشت گفت: حوادثوی‍ژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از ۶۱۷مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا، محمد تقی طالبیان ضمن اعلام این خبر گفت: ۱۸۹حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته منجر به اعزام ۲۶۹ آمبولانس و بیش از۵۴۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادثشد.

وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۶۱۷ نفر را برای دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی گفت: در هر حادثه منجر به جرح و آسیب و ظهور علائم جسمی به طور ناگهانی، می‌توان با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفت.

وی موارد اورژانسی را شامل اورژانس‌های قلبی و تنفسی(تنگی نفس، فشار خون بالا، افت فشار خون)، اورژانس‌های گوارشی(خونریزی گوارشی همراه با استفراغ خونی) درد شکم، ضربه شدید به شکم، زنان و زایمان(سقط، تشنج، فشار خون بالا به همراه تاری دید و تورم اندام‌ها، خونریزی شدید)، اعصاب(تشنج، سکته مغزی، اختلال تکلم ناگهانی، کاهش سطح هوشیاری، سردردهای شدید و ناگهانی به همراه سفتی گردن)، ضربه به جمجمه و ستون فقرات به دنبال سقوط، تصادف، سوختگی، برق گرفتگی، غرق شدگی، مسمومیت دارویی و شیمیایی، خودکشی، مار گزیدگی، عقرب گزیدگی، دررفتگی، شکستگی‌ها و پارگی وسیع بافت نرم و خونریزی‌های شدید عنوان کرد.

طالبیان از هموطنان در خواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی(آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

وی افزود: در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره ۱۱۵، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کار‌شناس مربوطه ارائه کنند و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز