خبرگزاری کار ایران

شکایت کارگران پگاه همدان از وزارت کار و تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۴

چکیده: ۱۱۰ نفر از کارگران کارخانه شیر پگاه همدان در این نامه از مقامات انتظامی استان همدان خواسته‌اند که در صورت برگزاری تجمع اعتراضی، طبق قانون امنیت معترضان را حفظ کرده و از ورود «اراذل و اوباش» به جمع کارگران معترض جلوگیری کنند.

۱۱۰ نفر از کارگران کارخانه شیر پگاه همدان با امضای نامه‌ای خواستار استفاده از تسهیلات مشاغل سخت زیان آور شدند.

به گزارش ایلنا، در این نامه که خطاب به دبیر خانه کارگر همدان تنظیم شده، با اشاره به گزارش بازرسان اداره کار درباره شرایط کار در کارخانه شیر پگاه همدان، آمده است: طبق گزارش بازرسان اداره کار استان این کارخانه با ظرفیت تولید و فراوری روزانه دویست تن شیر و محصولات لبنی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و بخارات حاصل از آن مانند اسید نیتریک و سود کلر، آب اکسیژینه و انواع حلال‌ها، مواد شوینده، آمونیاک و نیز آلودگی‌های صوتی ناشی از ماشین آلات ودستگا‌ها، وجود رطوبت فراوان در محیط و حمل و جابجایی بار و سایر عوامل زیان آور که موجب فرسایش روحی و جسمی کارگران می‌شود جزء مشاغل سخت وزیان اور محسوب می‌شود.

کارگران در این نامه یادآور شده‌اند که با وجود گزارش بازرسان کار، اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی و هیات ۵ نفره از کار‌شناسان علوم پزشکی استان همدان مخالفت خود را با سخت و زیان آور بودن شغل کارگران این واحد اعلام کرده‌اند.
در نامه کارگران آمده است که این موضوع باعثدلسردی کارگران شاغل در این واحد تولیدی شده است.

کارگران در این نامه از مقامات انتظامی استان همدان خواسته‌اند که در صورت برگزاری تجمع اعتراضی، طبق قانون امنیت معترضان را حفظ کرده و از ورود «اراذل و اوباش» به جمع کارگران معترض جلوگیری کنند.

کارگران شکایت‌شان را به دیوان عدالت بردند

چنگیز اصلانی، دبیر خانه کارگر همدان در این باره اظهار نظر کرد: کارگران با حمایت کارفرما در این خصوص شکایتی را در دیوان عدالت اداری مطرح کرده‌اند.

این فعال کارگری توضیح داد: برابر ماده ۱ آئین نامه اجرایی قانون مشاغل سخت وزیان آور، کارهای سخت و زیان آور کارهایی است که در آن عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار غیر استاندارد بوده و در اثر اشتغال بیمه شده تنشی به مراتب بالا‌تر از ظرفیتهای طبیعی(جسمی و روانی) در وی ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز