خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان در گفتگو با ایلنا:

مصلای خوب باعثجذب حداکثری در نماز جمعه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۷۶۰

درحال حاضر نمازهای جمعه‌ها در جاهایی از کشور اقامه می‌شود که جوان‌پسند نیست، ضمن اینکه از جهت رفاهی نیز مناسب حال مردم و خانوادها نیست.

ایلنا: دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: در حال حاضر نمازهای جمعه‌ها در جاهایی از کشور اقامه می‌شود که جوان‌پسند نیست، ضمن اینکه از جهت رفاهی نیز مناسب حال مردم وخانواد‌ها نیست.

«حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان» در حاشیه افتتاخ مصلی فاطمه زهرا(س) قمصر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان با بیان این مطلب از نامناسب بودن اکثر مصلاهای نماز جمعه کشور برای رفاه حال جوانان و مردم کشورمان خبرداد و گفت: در اکثر مصلاهای نمازجمعه مکانی به عنوان پارک و آدینه مهد وجود ندارد تا خانواده‌ها بتوانند با سپردن نوزادشان به آدینه مهد با خیال راحت نماز جمعه را اقامه کنند.

وی با اشاره به اینکه مصلای خوب موجی حضور حداکثری نمازگزاران می‌شود گفت: متاسفانه در جاهایی از کشور نماز جمعه برگزار می‌شود که به علت نبود امکانات رفاهی مردم در سختی بسر می‌برند.

صالحیان ایجاد مصلی در شهر‌ها را یکی از ضروریات نهاد نماز جمعه دانست و گفت: احداثمصلی در شهر قمصر پایتخت گل و گلاب ایران نیز به جهت توریستی بودن موجب حضور بیشتر مردم و مسافران در نماز جمعه می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان با اشاره به اینکه از ۷۵ نماز جمعه استان اصفهان در ۲۰ شهر این استان مشغول ساخت مصلی هستیم گفت: امیدواریم مصلی فاطمه زهراء(س) شهر قمصر با کمک خیرین و مردم هرچه زو‌دتر به بهره‌برداری برسد.

«حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان» حضور مردم و خیرین را در ساخت مصلی‌های نمازجمه مهم دانست و گفت: چون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تنها نقشه ساخت مصلی را ارائه می‌دهد رقم بودجه را دولت‌های مختلف نیز براساس عنایتی که از ابتدا تاکنون معمولا به مصلا‌ها و مساجد داشته‌اند‌‌ همان عنایت را برای ساخت مصلی تقدیم مردم می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان همچنین از تخصیص منابع محدود بودجه برای ساخت مصلاهای کشور هرساله در مجلس شورای اسلامی خبرداد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر ۷۵۰ شهر کشور نماز جمعه داریم که در بیش از ۲۰۰ تا از این شهر‌ها مصلی در دست ساخت است این رقم محدود تخصیص یافته در مجلس وقتی که بین این ۲۰۰ شهر تقسیم می‌شود رقم ناچیزی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز